Word jij wel eens afgekraakt op GV?

Merk ik hier ook wel veel op GV, bijvoorbeeld van: 'ow wat stel je toch een domme vraag'. Of gewoon andere afkrakende dingen. voor de een kan het niks schelen maar voor de ander kan het hard aankomen ;). Vooral bij onzekere mensen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dat gebeurt, kan ik je aanraden de 'meld misbruik' functie te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Toegevoegd op 29-04-2009 14:58:56
Boeit me niet echt

Het beste antwoord

Ik heb wel eens een reactie gehad in de trant van "jij bent wel heel dom". Daar heb ik dan weer heel slim op gereageerd, maar dat is wellicht niet helemaal aangekomen ;-)

Nix van aantrekken horen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Nee, ben vandaag lid geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het totnogtoe niet zelf ondervonden hier. Ik vind wel dat als dit idd gebeurt de "afkraker" aftrek van punten mag krijgen. Alhoewel de "afkraker" natuurlijk zelf al een gebrek aan intellect tentoon stelt en derhalve zijn afkrakende reactie niet serieus zal worden genomen door de andere gv'ers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee nog niet maar het boeit me ook niet.

Ieder zijn mening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het interesseerd me niet echt wat andere van en over mij denken...

Dus dat afkraken zal mij niet eens opvallen. Als het al gebeurd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''Het interesseerd me niet echt wat andere van en over mij denken…'' rare egoistische instelling zou ik zeggen , ik vind het juist belangrijk dat mensen mij aardig vinden en samen met mij door 1 deur kunnen...het antwoord wat je geeft hoor ik vaker: ''''Het interesseerd me niet echt wat andere van en over mij denken…''...ik geloof het trouwens ook niet als mensen dat zeggen....dan zou het trouwens niet goed gesteld zijn met de wereld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had er liever neer gezet: "Het maakt me niet uit hoe men over me praat. Als men maar over me praat!" Maar dat vond ik zelf weer te egoïstisch klinken naatje... Het heeft geen zin om met iemand die je af kraakt in discussie te gaan. Tenzij je die persoon direct kan aanpakken. En zolang je je weerwoord niet klaar hebt heeft het ook geen zin. Dit is tenminste mijn ervaring...
ik heb wel eens een akkefietje gehad met iemand...
de optie 'meld misbruik' is daar goed voor...
sindsdien is die persoon echt wel socialer in de omgang...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie?
haha ik zou het wel leuk vinden als iemand mij afkraakt....

Toegevoegd op 29-04-2009 17:52:49
@vragensteller,

Bij wijze van experiment heb ik mezelf opengesteld voor "afkraak acties". En zie het resultaat, 2 maal thumbs down en wat reacties. Persoonlijk vind ik dit geen reden om je onzeker te voelen, er zijn sites waar het er veel erger aan toe gaat. Waar ook op basis van vooroordelen en beperkingen mensen die reageren genadeloos de mond wordt gesnoerd.
Anderzijds kun je altijd nog terug "kraken".
Zie de reacties op de reactie van onze neerlandicus "Chaoticteddy".
En je kan er natuurlijk ook altijd om lachen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@eltigre, kraak, kraak, kraak. Ik hoop dat deze poging zijn uitwerking niet mist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Belachelijk antwoord. En nog slecht verwoord ook.
Zinnen beginnen met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ chaoticteddy
nice thnx :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou chaoticteddy, jij begint drie keer met een hoofdletter, maar alleen de derde keer is het een zin. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@penny zoiets misschien: "Belachelijk antwoord,slecht verwoord en zinnen beginnen met een hoofdletter." en dat in 1 zin :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@penny.
Maar ik ben tenminste niet vernoemd naar een paardentijdschrift.
En de roze lijn van je avatar is te fel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ Sir. Alien
allereerst bedankt voor je reactie!
1.mijn eerste avatar was "pennywise the clown" dus het antwoord is : nee!
2.dat weet ik zelf ook nog niet
3. i am not fat but bigboned!(god damn it) ROFL!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jongens jongens..behave.....;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@eltigre ik had je ondanks je grove taalfouten toch maar een +1 gegeven voor originaliteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@martijn lodewijk
Het wordt maar tijd voor een spellingchecker denk ik.
thnx.
Sommige vragen zijn, vind ik persoonlijk, ook gewoon een beetje vervelend. Mijn persoonlijke oplossing is dan om daar gewoon niet op in te gaan. Want domme mensen mogen ook best vragen stellen, worden ze slim van.. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Regelmatig, but who cares.

De reactie van James vind ik trouwens wel erg zielig.
James, als je je nu afgekraakt voelt, ga rustig je gang hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha tja niets is beter dan een praktijk voorbeeld he ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zielig? Ik probeer de vraagsteller te helpen door haar te wijzen op DE manier om iets aan beledigende opmerkingen te doen.
Nee, eigenlijk nog niet echt.
En ja.. ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening en als die persoon meent zijn mening op die manier te moeten overbrengen... ja, dan zegt dat meer over die persoon dan over diegene die hij probeert af te zeiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja het gebeurd. vooral als anderen menen dat je antwoord niet goed zou zijn of als hun humorklier is opgedroogd. Niet teveel van aantrekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, niet dat ik weet. Er zullen ongetwijfeld mensen oneens met me zijn en dat uitspreken. Maar discussie moet mogelijk zijn. Daarnaast probeer ik altijd eerst zelf nadenken of en vraag of antwoord zinvol is. Als ik een vraag of antwoord zo overduidelijk is, waarom hem dan nog hier neerzetten. Een voorbeeld;'Mag ik met drank op achter het stuur?' Natuurlijk kan je dat vragen, maar je kan verwachten dat mensen het een domme vraag vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op 900 keren vier maal. Eens omdat mijnstelling dat kinderen van twaalf beter spelen dat klussen klaren voor geld . Dat strookte helemaal niet met wat ik echt dacht. Wij zijn al al materialistisch genoeg.Merendeels gaat het hier beschaafd en hoffeliijk aan toe. In het prille begin zelfs met schroom tov elkaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuulk doen ze dat, kwestie van delen en ontvangen. Mag wel pittig zijn vind ik hoor.

Toegevoegd op 30-04-2009 01:10:49
liever negatief over me dan onverschillig, onverschilligheid is wel het ergste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste Jessie,

Sommige mensen hebben nu eenmaal gebrek aan goede argumenten en vinden het dan makkelijker om het op 'de man' te spelen. Dit wordt ook wel een drogreden 'Ad Hominem' genoemd, men speelt dan op 'de man' en niet op het argument of de discussie.

In discussies die geleid worden door een voorzitter of in de academische wereld, wordt dit niet toegestaan. Maar ja daar heb je hier op GV natuurlijk niets aan :)
Wat ik kan bedenken wat je kan doen en wat zou kunnen helpen zijn wellicht 1 van de volgende tips:

1. Het afkraken je niet persoonlijk aantrekken en inderdaad zien als een zwakte van de persoon die je afkraakt.

2. Andere antwoorden bekijken die de persoon in kwestie heeft gegeven. Je zal zien dat er een patroon in zit en dat die persoon wel vaker drogredenen aangrijpt in zijn argumentatie. Ad hominem, maar ook Ad Verecundiam, Ad Populum en bijv. Bewijs per intimidatie. (Zie wikipedia link)

3. Als je verder steun zoekt: gewoon iemand een persoonlijke mailtje sturen die je hier op GV wel slimme dingen vind zeggen en vragen hoe zo iemand daar nu mee omgaat.

4. Als je de confrontie niet te eng vind: Iemand gewoon aanspreken op de drogreden "Graag argumenten en geen persoonlijke aanval aub!"

5. Als je het te gortig vindt worden dit inderdaad melden aan de mods als misbruik of in een mailtje naar een mod.

Zet hem op!
Yason
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik reageer wel eens cynisch op vragen of opmerkingen van anderen.
Maar dat is alleen als mensen mij terecht proberen te wijzen of als de vragen echt heel dom zijn.
Bijvoorbeeld als er een vraag wordt gesteld over spelfouten, waarbij "spelfouten" verkeerd gespeld staat. En zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Verder vind ik sarcasme een leuke vorm van humor, die ik ook wel vaak toepas en die door sommige mensen niet goed wordt opgepikt.

Maar goed, ik huil ook niet als er over mij opmerkingen worden gemaakt.
En verder vind ik dat op een site zoals dit vrijheid van meningsuiting belangrijk is.
En discussie is niet erg, als de meningen maar onderbouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ik moet altijd lachen om je humor. Ik herinner me je opmerking "bedoel je met je zolder je eigen bovenkamer?" toen er weer eens iemand liep te ijlen over geestverschijningen oid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Suniram, die opmerking over het vasthouden van de spinnenpoten en dat ik daarmee een insect zou zijn vond ik ook heel origineel. Als je het over dat soort dingen hebt moet je vooral zo doorgaan wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, dankjewel:)
Veel mensen kunnen ook het onderscheid niet maken tussen serieus en niet-serieus en tussen letterlijk en figuurlijk.
Die vraag over spinnenpoten was duidelijk figuurlijk bedoeld, maar veel mensen waren verontwaardigd.
Verder vond ik die opmerking over de zolder ook wel op zijn plek, omdat ik het grappig bedoel en haar niet wil beledigen. Verder had ze het ook niet door, want Jessie antwoordde met "Ja, mijn kamer is op de zolder".
Wat ik op zich wel jammer vond, want zij was degene die mij -1000000000 punten toewenste bij de vraag "Bestaat God?" waarbij ik me cynisch opstelde ten opzichte van het bestaan van God. Ik was dan ook benieuwd wat ze van mijn opmerking vond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens aan,
nog eentje met een southpark avatar
(+1)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie nu trouwens pas dat deze vraag ook gesteld is door Jessie:p
Dit zal dan waarschijnlijk ook niet "Het beste antwoord" worden..
En als ik me in haar en haar manier van denken verplaats kan ik haar ook geen ongelijk geven:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@eltigre en suniram, ja jullie zijn volgens mij niet de enigen met een Southpark avatar. Dan nog even specifiek @suniram, bedenk ook dat het getypte tekst niet altijd even gemakkelijk is om scherts, humor, satire, sarcasme, cynisme etc. op te merken omdat je geen intonatie hoort en geen non-verbale communicatie hebt, maar ik vind het in ieder geval zeker op zijn plaats hier en daar op GV om de dingen een beetje luchtig te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Sarcasme is inderdaad moeilijk op te merken uit een getypte tekst. Sommige mensen hebben het bij een overdreven intonatie in real life al moeilijk om het door te hebben.
Ik zal er aan denken de volgende keer:)
Nee, ik ben nog niet afgekraakt en ik doe het ook bij anderen niet.
Ik wil koste wat kost voorkomen dat we hier in een sfeertje terecht komen die je op steeds meer weblogs tegenkomt.
(Waar ik overigens steeds minder kom sinds het aantreden van GV ;-) )
Je vraag roept bij mij ineens een nieuwe vraag op, die ik later zal stellen.
Goeie vraag, +1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pff ik zal je vertellen... ik twijfel altijd eerst 3 keer voordat ik definitief antwoord geef.
Ten eerste ben ik bang dat ik spelfouten maak, want dat is dodelijk ;)
Ten tweede, als ik mijn mening geef en geen op feiten gebaseerde antwoord, dan word je ongenadig in de grond gestampt!
Ten derde, goed checken of antwoord al niet eerder is gegeven, dat scheelt weer in de thumps down...
Jaja... het is wat GV.nl :D
Maarre het went ;) je krijgt vanzelf een dikkere huid!

Ik zeg nu heel dapper... bedankt voor je reactie ofzo en probeer het te zien als een "positief" iets en het de volgende keer OF anders te doen OF gewoon te negeren!

Ben zeer benieuwd wat er nu op me af komt **bibber**

OH voordat iemand het verzint.... NEE, niet altijd is het negatief bedoeld weet IK :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Trek het je niet teveel aan Marianne. Ik moet eerlijk zijn ik stoor me ook wel eens aan taalfouten, maar ik maak ze zelf net zo goed, ik ga er bijvoorbeeld heus geen mensen om afkraken, maar het kan wel zijn dat ik hier en daar wat tips geef in een antwoord of reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En die van jou zijn hardstikke welkom ;)
Ik trek het me zeker niet zoveel meer aan!
Ja, ik ben wel eens afgekraakt: Suniram en ik hadden bij de vraag of een vlieg in een rijdende bus dezelfde snelheid moet hebben als de bus: http://www.goeievraag.nl/vraag/vlieg-autobus-mee-reist-hard.5778 een meningsverschil over het juiste antwoord. Hij vond dat, als ik niet over de juiste voorkennis beschikte, ik beter ook maar geen antwoord kon geven op de vraag. Dat vond ik niet erg aardig om te horen. Zie mijn reacties en zijn reacties op zijn antwoord op die vraag en mijn en zijn reacties op mijn antwoord op die vraag.
Antoni