hoe worden jonge kinderen nu eigenlijk acteurs/ actrices?

bijv. josh hutcherson in firehouse dog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.2K

Het beste antwoord

Ik denk allereerst, omdat ze acteren leuk vinden om te doen. Misschien hebben ze op school aan toneel gedaan, hebben ze met een vriendje of vriendinnetje rollenspellen gehouden, is het acteren met de paplepel ingegoten, omdat hun ouders in het vak zitten.. En door bovenstaande redenen zijn ze er zo op gekomen dat ze willen acteren, waardoor ze die ambitie hebben gekregen om acteur/actrice te worden.

Dan gaan ze auditie doen voor een film, toneelstuk, tv-serie. Via een toneelschool kun je vaak audities doen, maar soms staat er ook een oproep in de krant of wordt er op tv een talentenjacht gehouden (kijk maar naar Holland Got Talent) of worden ze zelfs op straat gescout (ontdekt).

Als ze jong acteur/actrice willen worden, als dat hun droomberoep is, dan moeten ze veel en vaak oefenen. Acteren is echt een vak. Ze moeten er talent voor hebben. En niet te vergeten: Acteren moet ook een grote passie voor ze zijn!

Daarnaast denk ik ook dat de ouders een grote rol spelen. Als het kind zelf acteur/actrice wil worden, dan kunnen ouders hun kind steunen en motiveren, omdat ze graag hun kind gelukkig zien in iets wat ze graag doen. Maar soms kan het ook anders gaan.. Dan wordt hun passie haast tot een verplichting gemaakt door hun ouders, omdat hun ouders heel graag willen dat hun kind(eren) acteur/actrice wordt (worden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door auditie te doen denk ik dan maar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veelal door in te schrijven bij castingbureaus
en heel veel audities doen.
Meestal helpt het bij kindacteurs dat ze bekende ouders of familie hebben in de acteurswereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hun ouders van mening zijn,dat er een wereldacteur/actrice in hun kind schuilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schuilt waarheid in, zonder ouders komen die kinderen nergens. +
Vaak doordat ze op theaterles gaan en opgemerkt worden, bekende ouders, audities en inschrijvingen. Maar het is heel moeilijk om als je erg jong bent in een film to mogen spelen, je moet veel trainen en aan ontzettend veel eisen voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouders lopen te leuren met die kinderen bij casting bureaus.

Een enkele keer komt het voor dat uit de directe omgeving van de producent of de regisseur iemand wordt gevonden, zoals b.v. bij Pietje Bell het geval was, het zoontje van de regisseur.