Wat zijn de belangrijke aspecten van een schrobmachine ?

Voor thuis wil ik een schrobmachine aanschaffen. Helaas zijn er zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie o wie kan mij helpen met meer informatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

1. Dat hij alles schoon schrobt.
2. Dat hij geen krassen maakt op je vloer
3. Makkelijk te poetsen is
4. Makkelijk hanteerbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw punt 4 is onzin. Een schrobmachine is met 600 tot 1200 toeren en als high speed tot 1900 toeren verre van "makkelijk hanteerbaar"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan. Toen ik nog jong was een bijbaantje had bij de plaatselijke supermarkt (die goeie ouwe tijd), vond ik de schrobmachine die ze daar gebruikten vrij makkelijk hanteerbaar. Het was weliswaar een groot log ding, maar hij stuurde perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan heb je het over een schrobzuigcombi. En deze zijn toch wel wat anders uitgeballanceerd dan een losse schrobmachine...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dan, dit was het eerste wat me inviel... Dan geef ik bij deze ruiterlijk toe dat al mijn punten compleet uit de duim gezogen zijn en zonder enig overleg of navraag simpelweg geplaatst zijn door mij... Ik hoop dat je dit niet al te hoog opneemt. Het is nou eenmaal dat niet iedereen hetzelfde vakgebied heeft maar dat ik deze vraag beantwoord heb uit pure zelfverrijking, in dit geval van een punt... Ik wil natuurlijk wel bovenaan staan bij de Top 5 van vandaag hé...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val je niet aan hoor. Want de andere 3 punten is niets mis mee.;-)
Eén schrobmachine voor thuis?

Uhmmm.....

Weet je wel waar je aan begint?

Maar dit is wel mijn vakgebied:

Een schrobmachine is 1, maar dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je een waterzuiger nodig hebt. Of heb je een zogenoemde afvoerput in de vloer zitten?

En over hoeveel vierkante meter vloeroppervlak heb je het eigenlijk? Want als dit minder dan 60 vierkante meter is dan geef je een hoop geld uit aan iets dat je eigenlijk niet kan gebruiken...

En waarvoor wil je die gaan gebruiken? Ik bedoel: Wat voor een soort vloer praten we over? Er zijn voor alle soorten vloeren verschillende (kleuren) pads. En deze zijn zeer zeker niet goedkoop. Als je tenminste de beste van 3M wilt hebben...

En hou je er rekening mee dat op het moment dat je de schrobmachine voor thuis gebruikt dat je dan wel specifieke reinigers nodig hebt. Een schrobmachine maakt tussen de 600 en 1200 en een high speed zelfs tot 1900 toeren per minuut. En als je hier dan een doorsnee allesreiniger voor gebruikt dan heb je genoeg schuim om in je eigen huis de weg kwijt te raken...

En niet geheel onbelangrijk: Hou je er ook rekening mee dat wanneer je de schrobmachine gebruikt dat de kamer dan echt leeg moet zijn? Want op het moment dat de schrobmachine weg slaat is geen meubelstuk veilig...

Nu zijn er tegenwoordig ook kleine varianten met twee kleine borsteltjes die in tegengestelde richting draaien. Onderandere Wetrock en Floorpull hebben deze in hun arsortiment zitten. Maar dan praat je al snel over een 1195 euro ex. BTW, of wel 1422,05 cent...

En met welk doel wil je deze gaan gebruiken? Als ik kijk naar de scholen die ik in onderhoud heb dan hebben we het in het ergste geval over 2 maal per jaar strippen en in de was zetten. Privé mag je blij zijn als je dit eens per drie jaar red...

Of bedoel je bijvoorbeeld een marmere vloer die gepolijst moet worden en dat je dit regelmatig wilt bijhouden? Dan hebben we het over high speed en dan nog is het een machine die eens in de paar jaar gebruikt wordt...

Ik wil je zeer zeker niet ontmoedigen om een schrobmachine aan te schaffen. En doorgaans zijn er geen slechte merken op dit gebied. En even los van de regio waar je woont wil ik je best wel wat adressen geven die je verder kunnen helpen op het gebied van schrobmachines. Ik vraag me als schoonmaakbedrijf alleen wel af of dat je echt weet waar je aan wilt beginnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima omschrijving. De kleurenpads waar Starbless het over heeft worden simpelweg onder de eenschijfsmachine gemonteerd. Deze zijn in vele verschillende soorten verkrijgbaar. De kleur van de pad hangt af van de stuctuur. Een witte pad is erg zacht, bijvoorbeeld in het in de was zetten van houtte vloeren.Zwarte pads zijn zeer grof en bedoeld voor bijvoorbeeld het boenen van een garagevloer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het in de was zetten van een houten vloer zou ik gewoon een schapenvachtje nemen en geen witte pad Jinx. De vezels van een pad houden niets vast.;-) En voor een garagevloer zou ik gewoon de borstel nemen die er naast de padschijf standaard word bijgeleverd. Je pad slaat gegarandeerd weg op de betonvloer... De witte pad zou ik alleen voor de houten vloer gebruiken als het hout af fabriek is voorzien van een met olie geïmpregneerde toplaag die moeilijk te strippen is. De witte pad kan je dan inderdaad gebruiken om de glanslaag terug naar boven te halen wat overigens niet de meest gemakkelijke klus is... En pads zijn er ook voor tweeschijfs schrobmachines en in alle maten...
Ik heb onlangs ook een schrobmachine gekocht, nadat ik eerst deze site grondig heb doorgenomen:
http://www.alles-over-reinigingsmachines.nl/

Waarschijnlijk is dan de vraag wel beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze site richt zich tot één fabrikant/leverancier... Erg jammer als je,je wilt oriënteren... Dit geeft namelijk de indruk dat er maar één juist merk is, terwijl dit niet echt de juiste opstelling is in een vrije markt... En nadeel van de site is dat je alleen modellen van veegmachines krijgt te zien, wanneer je om schrobmachines vraagt!