Wat zijn de belangrijke aspecten van een schrobmachine ?

Voor thuis wil ik een schrobmachine aanschaffen. Helaas zijn er zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie o wie kan mij helpen met meer informatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

1. Dat hij alles schoon schrobt. 2. Dat hij geen krassen maakt op je vloer 3. Makkelijk te poetsen is 4. Makkelijk hanteerbaar is.

Eén schrobmachine voor thuis? Uhmmm..... Weet je wel waar je aan begint? Maar dit is wel mijn vakgebied: Een schrobmachine is 1, maar dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je een waterzuiger nodig hebt. Of heb je een zogenoemde afvoerput in de vloer zitten? En over hoeveel vierkante meter vloeroppervlak heb je het eigenlijk? Want als dit minder dan 60 vierkante meter is dan geef je een hoop geld uit aan iets dat je eigenlijk niet kan gebruiken... En waarvoor wil je die gaan gebruiken? Ik bedoel: Wat voor een soort vloer praten we over? Er zijn voor alle soorten vloeren verschillende (kleuren) pads. En deze zijn zeer zeker niet goedkoop. Als je tenminste de beste van 3M wilt hebben... En hou je er rekening mee dat op het moment dat je de schrobmachine voor thuis gebruikt dat je dan wel specifieke reinigers nodig hebt. Een schrobmachine maakt tussen de 600 en 1200 en een high speed zelfs tot 1900 toeren per minuut. En als je hier dan een doorsnee allesreiniger voor gebruikt dan heb je genoeg schuim om in je eigen huis de weg kwijt te raken... En niet geheel onbelangrijk: Hou je er ook rekening mee dat wanneer je de schrobmachine gebruikt dat de kamer dan echt leeg moet zijn? Want op het moment dat de schrobmachine weg slaat is geen meubelstuk veilig... Nu zijn er tegenwoordig ook kleine varianten met twee kleine borsteltjes die in tegengestelde richting draaien. Onderandere Wetrock en Floorpull hebben deze in hun arsortiment zitten. Maar dan praat je al snel over een 1195 euro ex. BTW, of wel 1422,05 cent... En met welk doel wil je deze gaan gebruiken? Als ik kijk naar de scholen die ik in onderhoud heb dan hebben we het in het ergste geval over 2 maal per jaar strippen en in de was zetten. Privé mag je blij zijn als je dit eens per drie jaar red... Of bedoel je bijvoorbeeld een marmere vloer die gepolijst moet worden en dat je dit regelmatig wilt bijhouden? Dan hebben we het over high speed en dan nog is het een machine die eens in de paar jaar gebruikt wordt... Ik wil je zeer zeker niet ontmoedigen om een schrobmachine aan te schaffen. En doorgaans zijn er geen slechte merken op dit gebied. En even los van de regio waar je woont wil ik je best wel wat adressen geven die je verder kunnen helpen op het gebied van schrobmachines. Ik vraag me als schoonmaakbedrijf alleen wel af of dat je echt weet waar je aan wilt beginnen...

Ik heb onlangs ook een schrobmachine gekocht, nadat ik eerst deze site grondig heb doorgenomen: http://www.alles-over-reinigingsmachines.nl/ Waarschijnlijk is dan de vraag wel beantwoord.

Bronnen:
http://www.alles-over-reinigingsmachines.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100