Wat zijn Naripons?

Enige tijd geleden heb ik een deel van een programma op NGC gezien. In dit programma werd gesproken over Naripons. Het deel dat ik er van gezien heb ging over engelachtige wezens die 'verhoudt' in bomen hangend gevonden zijn.
Door deze uitzending ben in nieuwsgierig geworden maar kan helaas nergens informatie vinden. Het enige dat ik vind zijn de poppen; en die bedoel ik dus niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was volgens mij in een serie over Urban Myths op één van de commerciele zenders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder zijn het ook spuuglelijke loeidure poppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was bij Urban Legends, weet niet meer op welk net. Vorige week. Erg bijzonder.

Antwoorden (1)

Naripons zijn wederom een van de vele, vele hoaxes die hele volksstammen goedgelovige mensen bezig houden. Jammer genoeg weten we nog steeds niet precies HOE ze gemaakt worden, maar onderzoek heeft al wel uitgewezen dat, hoewel ze er van buiten als uitgedroogde gemummificeerde androide wezentjes uitzien, geen botten of inwendige organen hebben. Ze zouden moeten groeien aan de Nareepol -boom in Thailand (als je daar op zoekt vindt je meer info denk ik) , en alleen al de foto;s laten tientallen verschillend 'uitgevoerde' wezentjes zien, varierend van ingedroogd elfje (vrij echt uitziend) tot overduidelijk plastic barbie-achtige verschijningen.

Hieronder een van de - best wel veel- bronnen met info over de Naripon / Nareepol / Nareepon / Naree Pon (allemaal verschillende schrijfwijzen).

Veel plezier ermee, en VOORAL niet serieus nemen ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
(Het grappige is dat ook in alle serieus bedoelde of zichzelf serieus nemenede filmpjes/foto's/sites, de wezentjes / vruchten / paddestoelen er ALLEMAAL totaal verschillend uitzien. )