je vraagstelling klopt niet.
veel katten lusten geen vis, en veel katten vinden (spelen met) water erg leuk.
vis is niet echt een natuurlijke prooi voor veel katten, en te vaak vis eten is niet goed voor ze.
bij te vaak vis eten worden bepaalde vitamines afgebroken en gaat de kat aan tekorten lijden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn kat houdt van beide hoor. Ze eet vis en ze drinkt water.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
! Mijn kat ook. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde dus, waarom houden ze van vis als het in water leeft. De huiskat komt toch uit de woestijn? Wat zit er in vis dat ze er zo van houden?
Waarom eten mensen varkens, maar geen modder?
Omdat hetgeen je lekker vind niks te maken heeft met de leefomgeving van je 'prooi'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat heeft watervrees en houd er niet van om nat te worden .
En waar die vis vandaan komt dat maakt hem niet uit zolang de kat de vis maar krijgt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle katten hebben watervrees. Veel wel, dat klopt. Katten houden sowieso van vissen omdat het hun natuurlijke prooi is. En water zullen ze wel niet zo van houden omdat het niet echt uitstekende zwemmers zijn.