Laat je je humeur beinvloeden door het weer ?

Ben je slecht gehumeurd als het regent en vrolijk als de zon schijnt of valt dat wel mee ? Wat is je favoriete jaargetijde ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Nee, het is bij mij niet zo dat ik direct chagrijnig ben als het regent.

Wel is het zo dat ik op dagen dat de zon schijnt veel eerder mijn bed uitspring en ook veel kwieker ben.

Ik heb geen favoriete jaargetijde.
Ben dol op de winter: Rijp aan de bomen, zo'n waterig, rood winterzonnetje boven berijpte of beter nog besneeuwde velden... Schaatsen op de sloten... Heerlijk.

Ben dol op de lente: De wereld wordt weer groen, lammetjes springen door de weiden, vogels zingen hun mooiste lied om hun partners maar te lokken. De zon schijnt weer, de dagen worden langer.

Ben dol op de zomer, (meestal) mooi(er) weer. Bierte op een terrasje, BBQ'en, lange fietstochten maken, in Giethoorn door de grachten tuffen met een fluisterboot.

Ben dol op de herfst: De natuur neemt de mooiste kleuren aan. Van geel tot dieprood. Paddestoelen steken her en der hun kop boven de grond. Eikels en kastanjes worden omgetoverd tot de gezelligste huisversiersels. Lange strandwandelingen door een najaarsstormpje....

Kan niet zonder seizoenen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooi antwoord C4th, Bedankt. Als jij niet gelukkig bent!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe mijn best :)

Andere antwoorden (11)

Als de zon schijnt ben ik eerder vrolijk.
Als de zon niet schijnt ben ik eerder chagerijnig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk ben ik altijd wel goedgehumeurd. Mijn humeur is in elk geval niet beinvloedt door het weer.

Als ik al eens een slecht humeur heb dan is dat eerder door een bepaald voorval in mijn leven dan door het weer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede vraag. Bij mij is het 50% denk ik. Ik word sneller vrolijk van mooi weer. Ik krijg zin om leuke dingen te ondernemen en vind de wereld een stukje mooier. Toch kan ik als het regent ook erg genieten en wordt ik zeker niet chagrijnig. Als het lang achter elkaar mooi weer is, kan ik zelfs uitkijken naar een slechte dag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beinvloed me niet overdreven veel, maar als ik opsta en het is zonnig denk ik: ''Lekker weer'' en dan ga je automatisch denken over wat je allemaal kunt gaan doen op die mooie dag en dat vrolijkt je wat op. Bij slecht weer denk ik meteen: ''Jammer'' want je kunt minder doen op die dag. Ook is het dan somberder waardoor je toch wat minder vrolijk wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
I hate rain, I love the sun !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop altijd dat het weer zich aanpast aan mijn humeur...
de zomerherfstwintervoorjaar heb ik het liefste...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja absoluut, ik ben een zonnetje als de zon schijnt, maar met dit weer (regen) ben ik snel depri
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zon is de vrolijkmaker bij uitstek. Iedereen zegt iedereen goeiedag en iedereen loopt buiten op straat. Leve de lente en de zon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik laat me beïnvloeden door het weer. Ik word chagrijnig van de zon. 10 tot 15 graden vind ik warm genoeg voor een gewone dag, en aan dat felle licht kan ik ook niet wennen. Wat mij betreft, is het alleen warmer bij leuke zomerse evenementen.

Toegevoegd op 29-04-2009 00:17:08
Mijn favoriete jaargetijde is de winter.
Antoni
15 jaar geleden
Ik zoek de voordelen van de verschillende weersoorten. Bij wind en regen ben ik graag thuis. Bij mooi weer is het lekker om buiten te zijn of om thuis "de boel open te gooien".

Mijn favoriete jaargetijde is de lente. Alles gaat weer open en er hangt frisheid in de lucht!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer ik op mijn fiets door regen en wind moet heeft dit zeker invloed op mijn humeur. Maar wanneer ik vanachter mijn raam een regenbui bekijk kan ik er toch best van genieten dat ik warm en droog binnen zit.

Toch merk ik dat de meeste mensen positief reageren en meer energie krijgen wanneer de zon schijnt. Dit geldt ook voor mijzelf. Ik vind de lente denk ik het mooist met haar prachtige bloesems, voorjaarsbloemen, felgroene gras en uitlopende bomen.

En al ben ik geen wintermens, ik ben blij dat we in Nederland nog echte seizoenen kennen. Al is er soms bijna sprake van vier jaargetijden op een dag ^^