waar het beste te parkeren voor kermis tilburg?

Toegevoegd na 49 minuten:
trein is niet echt een optie aangezien die 19,90 per persoon is wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind dus komen dan uit op 42,30.. auto daarin tegen is 160 km (heen en terug) komt uit op zo'n 23,84... scheelt dus bijna de helft...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (4)

Op het station.

Je stapt op een willekeurige plek in zo'n lang geel-met-blauw ding. Rustig achteroverleunend zoef je langs alle files. Je chauffeur parkeert het voertuig netjes op het station, vanwaar het een klein eindje lopen is naar de kermis.

Toegevoegd na 49 minuten:
Naar aanleiding van de toevoeging op je vraag: de trein wordt plotseling wél een optie als je parkeert bij een station in de buurt van Tilburg. Dan doe je het grootste deel van de reis met de auto, en alleen het laatste stukje met de trein.

Twee treinkaartjes zijn nog altijd veel goedkoper dan een parkeergarage betalen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik ook doen. Parkeer eventueel een dorp verderop, zoals in Best, Boxtel of Gilze-Rijen. Daar is het parkeren bij het station waarschijnlijk ook gratis. In ieder geval in Best, want dat was tot voor kort intercitystation. De intercity stopt er niet meer, maar je kunt nog wel gratis parkeren. Andere optie is het parkeren bij 013, vlakbij het station in de parkeergarage. Vol en veel duurder dan een retourtje trein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waar je vandaan moet komen..
maar neem de trein naar tilburg vandaar is het niet ver tot de kermis
het scheelt je een hoop stress en zoeken naar een parkeerplaats en de kosten van de parkeermeter
op het transvaalplein op de parkeerplaats van de aldi
het is gratis en er is genoeg ruimte.
10 minuten lopen door de puisstraat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automobilisten kunnen het beste hun auto parkeren in parkeergarage Knegtel aan de Gasthuisring. Parkeergarage Knegtel ligt op 5 minuten loopafstand van de kermis. Een hele dag parkeren kost slechts € 4,00. Gedurende de kermisperiode kunnen bezoekers gebruik maken van de gratis pendelbus die iedere 6 minuten rijdt van het station naar het kermisterrein. Ook bezoekers van parkeergarage Knegtel kunnen van deze voorziening gebruik maken.

De parkeergarages Koningsplein en Louis Bouwmeesterplein zijn ook tijdens de kermis goed bereikbaar. De parkeergarage Tivoli is, in verband met de afsluiting van de Spoorlaan, alleen bereikbaar via de Ringbaan Oost. Indien de parkeergarage Tivoli vol is, moeten bezoekers keren op de Spoorlaan. Dit kan zorgen voor extra drukte op de Spoorlaan.

De parkeergarages hebben tijdens de kermisperiode gewijzigde openingstijden. Zo zijn de parkeergarages Tivoli en Koningsplein zelfs 24 uur per dag open! Kijk voor openingstijden en tarieven op www.tilburg.nl.

Parkeerplaatsen voor minder validen
Voor minder valide parkeerders zijn invaliden parkeerplaatsen aanwezig in de parkeergarages Louis Bouwmeesterplein (3 plaatsen), Koningsplein (3 plaatsen) en Tivoli (5 plaatsen). Ook worden er invalide parkeerplaatsen aangelegd op het parkeerterrein aan de Spoorlaan tegenover parkeergarage Tivoli (10 plaatsen) en in de Gasstraat. Tussen het benzinestation en de bushalte wordt een tijdelijke inrit gerealiseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of anders parkeer je de auto op het Observantenhof bij de Lidl is kosteloos! Weet bijna niemand, nu helaas wel!
Als je in Tilburg komt, word je verwezen naar het grote parkeerterrein achter de scholen aan de Stappegoorweg. Van daaruit rijdt een pendelbus. Zet in je tomtom maar Stappegoorweg, dan komt het goed, want dan kan je de borden niet missen,