Als je binnen zit, doet niks en denkt constant aan 2 gebeurtenissen, hoe groot is de kans dan dat je daarover droomt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Deze kans is niet groot.

Dromen gaan meestal over dingen waar je onbewust aan denkt of die je moet verwerken.

Wanneer je bewust een twee gebeurtenissen denkt is de kans dus niet groot dat je daar over gaat dromen, aangezien je meestal wel een conclusie trekt uit deze gedachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De grootte van de kans is niet aan te geven...

Maar als je er constant aan denkt, is de kans wel groter dat je er wel over droomt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de kans is heeeeel klein dat je daarover droomt.
het laatste beeld wat je ziet en je gaat slapen zonder in je ogen te hebben gevreven geeft je eerder de kans dat je het droomt dan wanneer je steeds aan iets denk.

gr
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze kans is verwaarloosbaar...

Het principe dat dromen tijdens je slaap regelt in je hersenen is overigens ook te complex om hier uit te leggen...

Je hersenen verwerken tijdens de slaap de gehele vorige dag. Dus dan moet je alles voorbij zien komen. Hiervan moet je, je dan ook nog bewust van zijn, want verreweg de meeste dromen zul je, je niet kunnen herinneren als je wakker wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
100 % want je bent zo geobessioneerd door die 2 gebeurtenissen dat er geen ruimte over is voor andere zaken wat leidt tot stress en overfocalisering (wat een woord!) Dus remedie : wel buiten gaan , iets doen (fietsen ,wandelen, om het even ) en RELATIVEREN. In de real world gebeuren miljoenen dingen om je heen: van varkensgriep tot de Fortisstemming tot Carla Bruni's bezoek aan Spanje en het lief en leed van het portugees waterhondje van Obama.Wat mis je niet allemaal!!!