hoe hou je honden uit de lift als het baasje niet naar je luistert

ze ruiken elkaar en plassen in de lift

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Maedjeoetste, ja was even 3-4 keer lezen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging eigenlijk uit dat het baasje niet luistert. Om precies te zijn, dat de hondeneigenaar zich niets aantrekt van joppies verzoeken om niet zijn honden mee te nemen in de lift.

Antwoorden (6)

Toch de baas er op blijven aanspreken. Die honden weten waarschijnlijk niet beter en kunnen er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk niet de bedoeling, dat ze plassen in de lift.
Als ik mijn hond mee laat in de lift laat ik hem onmiddellijk zitten met de neus omhoog, dan komt hij niet in de verleiding.
Ik denk niet, dat je een verbod op honden in de lift kan doordrukken, maar in samenspraak met de verhuurder een
gedragsreglement ophangen in de lift. Daarbij valt aan nog meer dingen te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het baasje heeft het recht zijn/haar hond te vervoeren in de lift. Het is voor honden heel slecht om trappen te lopen, hier krijgen ze op den duur HD (heupdysplasie) van. Je moet het dus accepteren. Je kunt wel een briefje ophangen in de lift met het verzoek aan de baasjes om de honden niet te laten plassen in de lift en het schoon te maken als dit toch gebeurt. En als je je er aan stoort dat de honden aan elkaar ruiken moet je je hoofd omdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Dat hou je niet tegen. Maar je kan natuurlijk -als het telkens dezelfde persoon is- een keer vriendelijk vragen of de eigenaar kan proberen de hgonden niet in de lift te laten plassen.

Weet je zeker dat het de honden zijn die in de lift plassen? Liften izjn ook favoriete plasplekken voor dronken lieden op weg naar huis. Puururine geur bewijst natuurlijk niets.

HEEL onverstandig is het om geirriteerde opmerkingen te plaatsen: Daarmee lok je juist het tegenovergestelde uit.

En honden die aan elkaar ruiken; Tsja, dat is de aard van het beestje, en moet je niet willen voorkomen: Zo begroeten ze elkaar & leren ze elkaar kennen. Beter dan 2 honden die elkaar bevechten. Dit niet toestaan levert serieuze stress op bij de beesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag van hondeneigenaren verwachten dat ze hun hond leren om niet in de lift te plassen, en om de plas op te ruimen zolang dat leren nog niet is gelukt.

Je mag niet van hondeneigenaren verwachten dat ze de gezondheid van hun hond in gevaar brengen door met de trap te gaan in plaats van met de lift.

Het antwoord is dus: niet. Honden hou je niet uit de lift.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Dat is met honden, die doen altijd twee dingen. Dat is dat ze ruiken aan de achterkant van mekaar en de kruis van de mensen, en dat ze plassen waar de ander ook plast. Maar! Want! Dat weet ik van de buurman, dat is me broer die het Freek, daar plasten ook de hond steeds maar tegen de schoenenrek bij de voordeur. Toen heeft hij gedaan gewoon een hele fles chloorisk eroverheen en omheen en voor en achter enzo gegooten. Want! toen de honden dan weer kwamen, dan ruiken ze alleen de chloorisk en niet meer de andere hond en omdat de chloorisk niet zo lekker ruikt voor de hond zijn ze toen gestopt en dat de lucht van de chloorisk die was snel weer weg van de schoenen en toch de honden ook weg. Dus! Dat je dan! Dan doe je met de chloorisk in de lift schoonpoetrsen, en dan doen de honden niet meer overal plas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Ander produkt dat ook werkt : Amoniak als schoonmaak midel. Alleen vinden mensen dat ook aardig stinken..