niet geloven is ook geloven je geloofd namelijk niet Toch ..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je gelooft in het niet geloven , daar geloof je dus in, dus ja, stelling klopt....

Nee, want je ontkent geloven.

Niet geloven is niet geloven. Sorry simpeler kan ik het echt niet zeggen.

Nee per definitie is niet geloven niet geloven. Ik denk dat je bedoelt dat atheïsten wel geloven namelijk dat er geen god is. Daar ben ik het ook niet mee eens. Er is namelijk een groot verschil in het aanhangen van een entiteit dat onze zintuigen overstijgt en het niet geloven daar in daar in. Dit is in de schoenen schuiven van iets dat niet zo is. In iets geloven is iets totaal anders dan het ontkennen er van.

Ik geloof niet dat je gelijk hebt.

geloven en niet geloven is hetzelfde... het tegengestelde van geloven/niet geloven is weten... Dat is toch te simpel voor woorden, geloof ik...

Deze stelling is onjuist. Je draait de zaken om omdat ik denk dat er iets niet is geloof ik omdat ik geloof dat het er niet is. Het is er voor mij gewoon niet..Geloven betekent dat er uit wordt gegaan van een zekere waarschijnlijkheid en daar geloof je in of niet..ik ga niet uit van die zekere waarschijnlijkheid..

Nee, dit klopt niet. Je moet in iets geloven om te geloven. Als jij niet gelooft denk je dat er niks is. In niks kan je ook niet geloven. Dus niet geloven is gewoon niet geloven.

geloven is volgens mij iets zeker weten. Maar het niet kunnen bewijzen.

Binnen het kopje "geloven"heb je de diverse religies (wat duidelijk "wel geloven" is), atheisme (wat inhoudt dat je gelooft dat er geen god is, wat net zo goed of slecht te bewijzen is als dat die er wel zou zijn) en agnosme. Als je agnost bent dan houd je je daar gewoon niet mee bezig. Natuurlijk geloof je dan nog wel een boel andere dingen, zoals dat meisjes niet poepen (of juist wel), dat de aarde rond is en dat Feyenoord ooit nog eens kans maakt om Nederlands kampioen te worden. Ofte wel: alles wat je niet zeker kan weten, maar wel zeker weet is geloven. Maar in religieus opzicht kan je prima niet geloven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100