een combinatie van kennis en ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennis die is opgedaan door inzicht en ervaring, en in de praktijk is getoetst en toegepast. Die kun je niet uit boekjes leren, maar bouwt zich op in de loop van je leven. Vandaar : wijsheid komt met de jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de wijn is in de kan, is de wijsheid in de man (lees mens)........grapje.
Wijsheid is als je de juiste beslissingen neemt. Dan heb je alle aspecten, gebaseerd op kennis en ervaring, beschouwd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijsheid is een innerlijke bron die door de jaren heen word aangevuld door levenservaringen, je ontdekt een innerlijke bron van kracht en "weten". Het word ook wel je Hogere Zelf genoemd. Dat deel van je dat overzicht heeft en als een observator kan kijken naar alles wat zich aandient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De balans van een helder verstand, gecombineerd met een gezond gevoel. Als daar ook nog een aanzienlijke hoeveelheid levenservaring bij komt en een redelijke portie relativerings- en inlevingsvermogen evenals (geduldige) besluitvaardigheid, heb je de belangrijkste ingrediȇnten wel gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wikipedia:

Wijsheid of levenswijsheid is de kunst om in alle levensomstandigheden juist te oordelen en te handelen.

---

Wijsheid verkrijg je door levenservaring, studie en innerlijke stemmetjes, gedachten en weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijsheid is m.i. de correcte en volledige interpretatie van een situatie op basis van ervaring & kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag enkel als vraag te gebruiken i.p.v. te zoeken naar een antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Bodrunlover;

Wijsheid is (nieuwe) bronnen aanboren, putten uit andersmans kennis en ervaring, gebruik maken van de middelen die je worden geboden, niet het wiel opnieuw proberen uit te vinden en vooral ook vragen te stellen als die ter zake doen.