Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg je zo weinig punten bij het stellen van een vraag?

Nu gebeurt het dat 15 mensen mijn vraag beantwoorden maar van niemand krijg ik een punt voor 'goeievraag'.
Ik wil dus gaan instellen dat ik automatisch 1 punt krijg bij 5 antwoorden, 5 bij 10 antwoorden en 10 bij 20antwoorden of meer.
Gerechtigheid toch?

>>>>>
Het gaat mij erom dat nu deze site een tijdje in de lucht is het stellen van goede vragen gestimuleerd zou moeten worden. Dat gebeurt nu niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Het lijkt me een beetje onzinnig om dit zo in te voeren. Dit zou inhouden dat je voor iedere algemene vraag punten krijgt. Dit terwijl een vraag stellen je per saldo geen punten kost. Want de 3 punten die je inleverd bij het stellen van de vraag krijg je retour bij het sluiten van de vraag. Tenzij een moderator je vraag verwijderd dan heeft het je in totaal 8 punten gekost...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zou juist moeten stimuleren tot het stellen van een echt goeie vraag. Nu zijn er mensen die een heleboel (vaak onzin) vragen achter elkaar stellen. Als ze daar nou eens één goeie vraag van maken wordt dat misschien beter gewaardeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er moet een beetje een evenwicht zijn, anders worden er vragen gesteld en niemand neemt de moeite om vragen te gaan beantwoorden. Dus het is juist goed dat het stellen niet beloond wordt maar het antwoorden van de vraag wel...
En omdat het antwoorden beter beloond wordt en vooral het beste antwoord loopt deze site goed...

Er is geen gerechtigheid, nergens bestaat dat, het is gecreëerd door mensenhand...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien zouden dan rare of onbelangrijke vragen gesteld worden, alleen om punten te krijgen. Laten de gebruikers gewoon wat vaker een vraag met een punt waarderen, zou ik zeggen.

Ik zou het verder wel een goed idee vinden, misschien verandert het nog. Voor zover ik begrepen heb wordt deze site regelmatig vernieuwd en veranderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat hier niet om het stellen van een vraag, het gaat er hier om dat je goede vragen stelt.
Dus dat je geen punten kreeg betekend dus dat het een minder goede vraag was.
Het systeem wat jij voorstelt is krom, ik ken een aantal vragen waarbij de eerste reactie het perfecte antwoord was op de zeer goede vraag. Hierna is elk antwoord meer overbodig, wel had diegene meerdere punten voor goeievraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jouw vraag echt goed is, geven mensen echt wel punten daarvoor hoor...
Jouw voorstel zou betekenen dat vragen die veel antwoorden krijgen dus goede vragen zijn?
Kijk dan even naar deze vraag... http://www.goeievraag.nl/vraag/wonen-jullie-leden-goeievraag-nl.6719#39324 ... daar zijn 50 antwoorden op gekomen, maar maakt dat het dan een goede vraag?...dacht het niet...leuk wel en aardig en bevredigt de nieuwsgierigheid, maar goed?... mwah... (niets ten nadele van Ingrid hoor)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus Ingrid pontvangt geen punt maar heeft er wel voor gezorgd dat de anderen 50 punten verdiend hebben.
Waar zit daarin de logica.
Volgend mijn voorgestelde systeem had ze 10 punten verdiend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat klopt... maar is dat het doel van GV?
Als het goed is zijn de antwoorden op iemands vraag de beloning. Als dit niet het geval is, is iemand puur vragen voor punten aan het stellen, en dat lijkt me niet de bedoeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Puur vragen beantwoorden voor de punten is dat dan wel? Lijkt me niet logisch.
Ha, die Yason;

Ik denk dat de mensen achter goeievraag.nl het stellen en beantwoorden van vragen belangrijker vinden dan het vergaren van punten en wat mij betreft hebben ze daar groot gelijk in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het aantal mensen dat op je vraag antwoordt, bepaalt niet hoe goed je vraag is. Erger nog, het kan vaak voorkomen dat er meer mensen onzinnige antwoorden geven, omdat ze vinden dat je vraag 'ludiek' is en dus voor hen een makkelijk +1 moment is.

Een vraag op Goeie Vraag is niet bedoeld om gestimuleerd te worden, daarmee zou je snel allemaal vragen krijgen als: Hoe laat is het nu? Dan heb je binnen de kortste keren 100 mensen die alles antwoorden van 08.31.12.2000 tot 'ongeveer half negen', tot iedere seconde meer dan het vorige antwoord. Lekker makkelijk als de 'onzinnige' vrager hier ook nog voor beloond zou worden.

Gerechtigheid? wat heeft dat met een informatief medium te maken? Voel je je tekort gedaan? Misschien moet je dan gewoon vragen aan bijvoorbeeld XiniX hoe hij aan zoveel punten komt. Als je dat gedrag overneemt, hoor ik je graag nog eens over 'gerechtigheid' (oh, kijk ook even naar 'Beste antwoorden gegeven' bij alle 'toppers').
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind heel dat puntengedoe de reinste onzin.
Waarvoor kom je op een site als deze?

IK als ik antwoord op een vraag zoek, een vraag heb, of iemand anders kan helpen met mijn kennis.

Daarvoor hoef ik geen punten te hebben, zoiets vind ik vanzelfsprekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, schaf het dan helemaal af ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens, want daarmee voorkom je onzinnige vragen, die nergens op slaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding