Mn zoontje slipt uit zn nieuwe schoenen, wat te doen?

Mijn zoontje van 6 jaar heeft een aantal weken terug nwe schoenen gekregen. In de winkel zaten ze prima en de eerste paar dagen trok hij ze netjes aan. Toen kwam hij thuis met de mededeling dat hij eruit slipt en nu wil hij ze niet meer aan. Bestaan er kinderinlegzooltje (alleen voor de hiel) of iemand andere tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.4K

Het beste antwoord

Bij de schoenmaker verkopen ze voor nog geen 3 euro anti-slipjes , zijn klein en plak je in de hiel van de schoen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel! Ik ga gelijk kijken morgen.

Andere antwoorden (7)

Jazeker, ik heb een webshop gevonden voor je

Toegevoegd na 36 seconden:
klein stukje naar beneden scrollen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!
Wat wij vroeger deden, is watten in de tenen stoppen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Dat is echt slecht voor het voetje Mymelodie. Wat je doet is dan de schoen korter maken, dus je voet vervormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, ik heb er i.i.g. niet aan overgehouden :)
Kristal
13 jaar geleden
Laat mij je voeten eens zien dan!
;-) min is niet van mij trouwens hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mymelodie, dank voor je tip! Gelukkig hebben we vandaag de dag kinderinlegzooltjes (volgens mevrouw vd schoenwinkel bestaan ze niet). De watten laat ik voor wat ze zijn! Have a nice day.
Oh en ik doe noch aan minnetjes of plusjes. Kent de iphone app niet volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je daar dan geen lelijke wonden aan over gehouden?
zooltjes , dat help echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit probleem zelf ook bij sommige schoenen en ik doe dan beenwarmers om mn hiel en dat werkt, het is misschien voor een kindje niet zo handig. Misschien kun je lange sokken omslaan over de hiel of idd inlegzooltjes proberen, kun je vaak bij kleding winkel halen. Je kunt ze evt. Ook op maat knippen. Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://sport.marktplaats.nl/gezondheidsproducten-en-wellness/416376258-antislip-voor-in-de-achterkant-van-de-schoen.html

Klik hier eens voor een afbeelding, want er zijn inlegstukjes voor alleen de hiel. Een steunzool is alleen goed om een voet ondersteuning te geven en misschien komt de voet dan weer te hoogte liggen, zodat hij van boven weer knelt.
Soms is alleen een paar dikkere sokjes van badstof ofzo al genoeg. Een kindervoet groeit zo snel, dus in de zomer is dit al niet meer nodig denk ik.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je tip!
Je kunt in schoenenzaken zooltjes kopen en op maat knippen. Het schoentje moet passen en aansluiten bij hiel en wreef.
Had hij bij het passen dikkere sokken aan misschien? In veel schoenenzaken heb je een pasvoet meter. Kun je precies zien hoe de maat moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maat was opgemeten en de schoen zou volgens die maat moeten passen. Afijn we hebben allemaal wel een paar minder prettig zittende schoenen in de kast staan. Fijne dag!
Het is inderdaad heel vervelend voor hem als hij slipt. Misschien droeg hij dikkere sokjes in de winkel en kon je niet goed voelen dat hij slipte. Het bovendeel van de schoen dat om de enkel sluit en de bovenrand noem je "slot". En eigenlijk is dat het allerbelangrijkste deel van de schoen als het om pasvorm gaat. Je kan een plat eenvoudig inlegzooltje kopen van soepel leer en het op de maat van het voetzooltje knippen en erin leggen. Waarschijnlijk zal het dan al een stukje beter gaan.
Iets voorin de schoen iets doen als watten raad ik je echt af. Het is slecht voor het voetje. Dan maak je het schoentje kleiner en vervorm je het voetje.
Wat nog een mogelijkheid is, is om twee stukjes leer aan de binnenkant van het slot van de schoen te plakken. Dan versmal je de schoen en dan los je eigenlijk de echte oorzaak van het probleem op, want in dit geval is het slot gewoon te breed voor het voetje van je zoontje.
Succes.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie! Ik ga eens kijken bij de schoenmaker en anders ga ik zelf aan de slag.
Kristal
13 jaar geleden
Gaat je vast lukken!