Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe leer ik voor tekenen?

ik heb maandag een proefwerk tekenen. ik moet een aantal hoofdstukken leren met tekst maar hoe leer ik die?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik volg 1 havo/vwo en ik moet leren: bijv.
1 blauw/rood
welk contrast is dit?

een warm/koud contrast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vaak krijg je vragen over een tekening/schilderij/foto. Je moet de theorie uit het boek dan toe kunnen passen en kunnen uitleggen waarom het zo is. Bijvoorbeeld bij onderstaand plaatje kan de vraag zijn;

Noem 2 aspecten van het schilderij die het sombere extra benadrukken .

Het antwoord kan bijvoorbeeld zijn;

1) Door de sombere kleuren krijgt het schilderij een sombere indruk. De kleuren zijn grauw.

Zulke vragen krijg je, oefen met de plaatjes uit het boek, en bedenk zelf de vragen erbij. En probeer deze te beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bedoelt vast Kunstgeschiedenis?
In dat geval is het net als Geschiedenis gewoon stampen.

Welk leerjaar en niveau doe je? Ik heb wel eens op het VMBO 1 tekentoets meegemaakt.
Daarbij noemde de leraar op dat je bijv. een ruimtefiguur moest tekenen en dat met schaduweffecten e.d. inkleuren. Ook de kleurtechnieken kwamen aan bod.

Oefen dus wat je leraar je tot nu toe geleerd heeft.

Toegevoegd na 26 minuten:
Dan heb je nog veel te leren denk ik. Die contrasten hebben een naam.. Ik moet er ook nog voor leren dus ik weet het niet meer. Staat wel in je boek.
Dat wordt flink stampen en oefenen.

Je krijgt als het goed is ook een afbeelding op de toets die je moet kunnen "ontleden". Daarbij noem je alle aspecten die in het plaatje ter sprake komen. Zoals de achtergrond en hoe dat heet. Of het figuratief is of niet etc.

Pittig hoor. Maar niet onmogelijk.;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt al dat het hoofdstukken zijn met tekst, dan zou ik beginnen met ze eens rustig door te nemen.
Teken ook veel. Oefen erop, want dadelijk moet je misschien wel iets tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding