Er is geen minimum leeftijd.

Je moet een legitimatiebewijs kunnen tonen.

Je krijgt je vaarbewijs pas thuis als je 18 jaar bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu 14 jaar, en heb een ID, maar als ik nu mijn vaarbewijs haal, mag ik dan wel met een snellere boot varen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bedankt voor je min ... ? Sommige mensen halen hem voordat ze 18 zijn, omdat ze dan vanaf hun 18e meteen kunnen varen, of omdat ze druk zijn als ze 18 zijn / worden ( denk aan studie, school, werk ) Waarom denk je dat ik er een bron bij gedaan hebt, denk je dat ik dit uit mijn duim zuig ?
Het is mogelijk om onder de 18 jaar examen te doen. Bent u geslaagd dan krijgt u de uitslag per brief. Hiermee mag u nog niet met een vaarbewijsplichtig schip, zoals een snelle motorboot,
varen. Vanaf uw 18e jaar kunt u de uitslag brief inwisselen voor het echte Vaarbewijs. Dan mag u met een vaarbewijsplichtig schip varen.