Hoe kom ik aan een kamer in het centrum van Utrecht?

+/- 12m2 of 200-300 euro per maand

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In Utrecht is altijd veel kamernood. Vooral goedkopere kamers zijn lastig te vinden. Je moet het hebben van je contacten! Dan kom je ook in de leukste huizen en buurten te wonen. Ik heb ervoor gekozen om eerst wat verder weg uit het centrum te gaan wonen, en toen ik via via steeds meer vrienden kreeg, werd ik gevraagd voor een leuk huis! Ga je toch via de andere wegen, dan kun je inderdaad advertenties ophangen/lezen in supermarkten, een advertentie plaatsen in het onlineblad van de universiteit http://www.dub.uu.nl/podium
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

via via is de beste manier, om aan een kamer te komen. dus vooral veel vrienden, kennissen en onbekenden laten weten dat je iets zoekt.

Vergeet je bovendien niet in te schrijven bij de verschillende woningbouwcoöperaties. dan bouw je tenminste woonpunten op, al zullen de wachtlijsten wel lang zijn.
13 jaar geleden
Zoals gezegd héél veel netwerken, laat de hele wereld weten dat je op zoek bent. Daarnaast zijn er ook veel sites. Nou moet je niet denken aan kamernet of kamertje maar meer aan onbekendere sites. Als je bij zon onbekende site reageert heb je veel grotere kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een heel kleine kans. Want veel huisbazen vragen hogere prijzen, en hier in Utrecht zitten veel echte huisjesmelkers die schandalig hoge prijzen durven vragen, die ook betaald worden, omdat kamers moeilijk te vinden zijn.
Ik zou vooral ook buiten het centrum zoeken, ik heb ooit in Overvecht gewoond voor een heel goeie prijs, omdat veel mensen daar niet op kamers willen, maar je bent zo in het centrum.
Hang briefjes op bij supermarkten, je weet nooit.
Hier staan ook kamers op, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de site is:
http://www.kamer.nl/kamers?plaats=utrecht&prijs=300