Waarom mogen honden en katten elkaar niet?

Ik was benieuwt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.4K

Het beste antwoord

Onze hond was al 10 jaar toen er één voor één katten in ons huis kwamen (nu 6) en als je ze aan elkaar laat wennen gaat dat prima en kunnen er juist prachtige vriendschappen ontstaan
Zie het filmpje.
Deze 2 zijn enorm dikke maatjes en stoeien elke dag met elkaar en dat gaat geweldig ondanks hun idd verschillende lichaamstaal.

Verschillen zijn bijv:
Een hond die kwispelt is blij, een kat die kwispelt is opgewonden/geirriteerd
Een hond die op zijn rug gaat liggen is onderdanig/geeft zich over
Een kat die op zijn rug gaat liggen is juist klaar om aan te vallen met al zijn poten/nagels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er zijn genoeg mensen die katten en honden hebben en dat gaat goed samen
als je ze samen laat opgroeien gaat dat prima
natuurlijk zijn er hier ook weer uitzonderingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard heb je gelijk. Door samen op te groeien leren ze elkaars lichaamstaal kennen.
Omdat honden en katten een verschillende lichaamstaal hebben. Daardoor begrijpen ze elkaar niet goed.
Bv. Bij honden betekent de staart omhoog en op en neer bewegen: "Ik ben blij", bij katten betekent het: "pas op, ik val zo aan".
Bij honden betekent de staart tussen de poten: "ik ben bang", bij katten, staart omlaag in ieder geval: "ik ben op mijn gemak"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt voornamelijk door de hond. Die blaft zowat tegen alles en iedereen. Daar wordt de kat bang van en gaat in de verdediging.

Als de hond stil blijft, dan is er voor de kat ook geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze samen opgroeien, gaat het vaak wel goed. Maar komen ze elkaar pas later in hun leven tegen, dan begrijpen katten en honden elkaar slecht. Een hond die vrolijk is, kwispelt bijvoorbeeld driftig met zijn staart. In kattentaal is een zwiepende straart juist een teken van agressie. Een hond die vrolijk op een kat komt rennen, krijgt dus een paar nagels in zijn neus. Voor hem is dat een reden om in het vervolg katten met meer achterdocht te benaderen. Of hen juist lekker op te jagen, als hij genoeg moed heeft.
Bronnen: