Als de nederlandse energie maatschappij echt de goedkoopste is...

zou ik dan moeten overstappen,want de consumentenbond heeft het drie keer uitgeroepen.Ik woon klein en met 2 personen

Toegevoegd na 50 minuten:
Ik ga op mezelf wonen,en het eerste antwoord zette mij aan het denken...Heeft iemand suggesties welke energiemaatschappij het beste voor mij zal zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Ik zou toch eens op postcode kijken bij onderstaande link. Hierin wordt namelijk een wat betere berekening gemaakt.

Als de Consumentenbond iemand tot goedkoopste uitroept hoeft dit nog niet de beste te zijn. Kijk ook naar overige diensten:

- Betaalde helpdesk?
- Goed bereikbaar storingsnummer?
- Is de helpdesk snel te bereiken
- Hoe gaan de betalingen?

Kijk op de websites van de energiebedrijven en kijk goed op internet naar de meningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let ook op de contract welke je krijgt: Bron: Consumentenbond: Verschillende contracten Aan beide vormen zitten voor- en nadelen: Contract voor onbepaalde tijd:
- Voordeel: alle vrijheid om over te stappen.
- Nadeel: er zijn geen interessante welkomskortingen. Contract voor bepaalde tijd met vaste tarieven:
- Voordeel: zekerheid over de prijs en hoge welkomskortingen.
- Nadeel: of het ook goedkoper is hangt af van de ontwikkeling van de energieprijzen. Tip: als je de ontwikkelingen van de olieprijs in de gaten houdt, kun je inschatten wat vervolgens de energieprijzen zullen doen. Contract voor bepaalde tijd met variabele tarieven:
- Niet aan te raden: de leverancier kan prijzen tussentijds verhogen, zonder dat je boeteloos tussentijds kan opzeggen. Bovendien zijn er contracten met dezelfde tarieven waar u niet aan vast zit. Bekijk welke energieleverancier voor u het goedkoopst is: vergelijk de energietarieven van de energieleveranciers en stap meteen over.

Andere antwoorden (2)

Ze zijn niet altijd de goedkoopste, hun berekeningen zijn voor een gemiddeld gezin genomen, daarvoor zou het goedkoper zijn, als je boven een gemiddeld verbruik zit, als je onder dat gemiddeld verbruik zit, kost het je juist alleen maar meer. In jouw geval zou het waarschijnlijk dus ook alleen maar meer kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk voor een vergelijk eens op Consuwijzer.
ConsuWijzer is een samenwerking van drie toezichthouders van de overheid; De Nederlandse Mededingingsautoriteit
(NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

En hou goed in de gaten WAT je WAARVOOR betaald.
Het venijn zit ‘m vooral in bijkomende kosten als vastrecht voor aansluiting en/ of transport, een verhoogd capaciteitstarief, meetdienstkosten en regiotoeslagen.
Bij NEM bijvoorbeeld is gas en elek inderdaad relatief goedkoop maar betaal je absurd veel vastrecht… en dat wordt er even niet bijverteld.
Met name de kleine gebruiker heeft hier nadeel van op de totaalsom.

Ook wordt er in energieland aardig gerommeld met meterstanden.
De truc zit ‘m daar in het schatten van de standen bij aanmelden of overstappen.
Schatten zullen ze in eerste instantie in jouw voordeel doen, dan betaal je in het begin weinig.
Tot de daadwerkelijke standen bekend worden. Dan betaal je fors bij.

Let ook op de duur van een contract en eventuele boetes bij overstappen.
Een meerjarig contract voor een vaste prijs is net zo’n gok als een hypotheek.. ‘t kan vriezen ‘t kan dooien..
Maar een meerjarig contract met een variabele prijs is zeker niet aan te raden. Het eerste jaar wordt je gelokt met een extreme lage prijs.. het jaar daarop wordt je fors verhoogd.

Als je type precies bent neem dan steeds een goedkope aanbieding voor een jaar. Noteer je uiterste opzegtermijn in je agenda en neus rond die tijd rond voor een andere leuke deal.

Kijk ook eens bij United Consumers. Een leuk initiatief van een groep georganiseerde consumenten die groepskorting op van alles en nog wat krijgen. Ook op energie dus.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik ook veel waarde hecht aan een goede en bereikbare klantenservice en een heldere, ondoorzichtige (eind) factuur.
Die service kost uiteraard een beetje meer.