Waarom hebben kinderen veel minder last van de warmte dan volwassenen?

Ik zie de kinderen op het schoolplein net zo hard rennen en springen als wanneer het koud is buiten. Zij lijken nergens last van te hebben, terwijl ik al zweet als ik gewoon stil zit...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Kinderen kijken niet naar de termometer en gaan gewoon spelen. Daarin verliezen ze zich helemaal en hebben helemaal niet door dat het warm is. Zo ook met verbranden in de zon ed :D

Volwassenen denken er te veel over na. Het IS namelijk helemaal niet warm op het moment :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die hebben qua massa meer oppervlakte. Dus die kunnen hun warmte veel efficiënter kwijt dan wij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gevonden! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook van mij +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist.
tuurlijk hebben kinderen er niet minder last van kinderen denken er niet zo over na die gaan gewoon naar buiten of het nou koud of warm is het maakt hun niks uit als ze maar kunnen spelen.