weet iemand een leuke kindertraktatie voor kinderen van 2-4 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (11)

Rozijntjes: Een doosje rozijntje is altijd lekker en gezond. Je kan dit leuk versieren of beplakken zodat het er gezellig uit ziet.
Koekjes: Een zakje Nijntje koekjes met twee koekjes er in, koemelkvrij. Liga eerste stap of Liga tweede stap. Op zo'n zakje kan je een afbeelding van kabouter plop, Nijntje of ander figuur plakken. Eventueel met een ballon er bij.

Knapzak: Van een soepstengel (bijvoorbeeld Grissini) kan je ook iets leuks maken. De soepstengel dient als stok. Een goedkoop zakdoekje aan het eind vastknopen als knapzak. In de knapzak kan je iets leuks doen zoals een speeltje.
Vishengel: Een soepstengel dient als hengel. Aan het eind een touwtje maken met hieraan een visje van de snoepwinkel (drop).
Dolfijn: Een banaan als dolfijn. Hierop van zwart of grijs papier vinnen plakken en ogen met stift er op tekenen.

Mandarijn: Gebruik een mandarijn als basis.
Versierde cake:

Mini cakejes koemelkvrij. Maak zelf glazuur van poedersuiker en water en eventueel kleurstof. Besmeer de cake hiermee. Versier de cake als bijvoorbeeld een gezichtje (prinses) of lieveheersbeestje. Plak op het glazuur stukjes dropveter of aardbeiveter of andere koemelkvrije snoepjes. Een kroontje kan je uit eetpapier knippen. Verpak elk klein cakeje in doorzichtig cellofaan met een mooie strik erop. Hang er een kaartje aan met de naam van het kind en hoe oud het is geworden.

Kleurboek met kleurpotloodjes
In een cellofaan zakje stop je een minikleurboekje met mini kleurpotloodjes.
Vingerpoppetjes

Neem een doos soepstengels en koop (bij Ikea, Hema. o.i.d.) een zakje vingerpoppetjes. Geef elke soepstengel een hoedje van een vingerpoppetje.
Neem een vaas, versier die mooi en plaats de stengels hierin. Klaar om uit te delen! Zo heb je een simpele traktatie die bijna alle kindjes (oud en jong) kunnen eten, e ook nog een cadeautje dat overblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bananenboot kun je maken (even cratief zijn), een fruitstick met kleine stukjes banaan, appel, aardbei en mandarijn.

Ik weet dat het Voedingscentrum ook een folder hiervan heeft (of inmiddels had, is van een jaar of 2 terug), zul je even moeten zoeken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.babybytes.nl/FotoQuest/Q57

hier kan je foto's opzette met beschrijving voor traktaties misschien staan er wel leuke onder succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koetjesreepjes.

Alleen ben ik bang dat ze met dit weer zijn gesmolten voordat je het papiertje er af gehaald hebt.

Snoeptomaatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak kleine cake'jes,, steek er 3 rietjes in en plak op de rietjes een ballon, en je hebt een luchtballon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stekelvarken,
je doet 1 grote spekje en daar zet je met een coctailprikker wat dingetjes op., bv rozijntjes
13 jaar geleden
koop van die vierkanten ijshoorntjes,(die kunnen staan) doe in ieder hoorntje een eetlepel cake beslag (die je normaal gebruikt voor cupcakes te maken),bak dit in de oven, zodra de cakejes klaar zijn doe je op ieder warm cakeje een aftereight die dan over het cakeje smelt en daarbovenop een gekleurde m&m.
heel vrolijk en leuk om te zien en lekker.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit eens van die kleine danoontjes gedaan, allemaal op een dienblad, parasolletje erin, servetten en lepels ernaast.
Zag er heel gezellig en feestelijk uit en de kleintjes vonden het allemaal heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knapzakjes
Koop bijv bij Zeeman kinderzakdoekjes
Doe in de zakdoek een kleine traktatie, doosje rozijntjes of mandarijntje of zo
bind het zakdoekje dicht en maak hem met een lintje aan een stokje (gewoon in bos aantal twijgjes zoeken).
Zo hebben de kindjes wat lekkers en een leuk zakdoekje als kadootje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop bij de Zeeman of andere goedkope winkel, kinderzakdoeken. Als ze hebben, voor meisjes en voor jongens, zoveel als er kinderen zijn.
Stop er iets lekkers in en knoop dicht met een gekleurd lintje.
Eventueel kun je nog een zelfgemaakt kaartje aan het lintje hangen met bv de naam van je kind erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder koch altijd van die toetjes met smarties er in ze zijn 50 cent bij de dekamarkt en in 2 smaken,
met een leuke gekleurt plastic lepeltje er op geplakt
dan trok ze mijn ''handje'' over plakte die op een satéprikker met toen heel mooi 2-3 of 4 jaar !!

Groetjes