Hoe kan ik een inbraak voorkomen

ik woon al 6 maanden in een nieuwe woning. En jah hoor het is voor de tweede keer raak. Wat een rotbuurt. 2x huis ingebroken en 1x auto.

Ik heb ook geen schat van buren. Toen ik ze allemaal deur van deur afliep, had niemand wat gezien. heb toen nummers uitgewisseld. Nooit wat van gehoord.
Wat kan ik hier aan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wat de auto betreft: laat geen kostbaarheden in de auto achter. Radio mee naar binnen, TomTom idem. Als het een buurtbewoner is, en ze zien je met je spullen het huis ingaan, weten ze dat er in de auto niks te halen is.
Dan het huis: loop eens buiten langs je huis, en probeer te kijken met de ogen van een inbreker. Staat er een boom vlakbij, waardoor je makkelijk bij een bovenraam kan komen? Staat je ladder voor het grijpen in de achtertuin? Heb je aan de achterkant altijd een raampje open?
Kijk ook waar ze eerder binnengekomen zijn, en beveilig dat. Tralies voor het kelderraam, een kierstandhouder op het badkamerraam, enzovoort.
Hier in mijn buurt hebben ze een paar jaar geleden een heel rijtje huizen afgewerkt. Bij een paar mensen zijn ze ook binnen geweest, maar niet bij mij. Mijn hond sloeg namelijk aan. Inbrekers hebben een hekel aan twee dingen, aan lawaai en aan gezien worden. Een hoge heg voor je huis is geen goed idee, een alarm met een toeter of een sirene wel.
Maar, boven alles moet je je gezonde verstand blijven gebruiken. Een duur alarm is waardeloos als je je deur niet afsluit, en als je je ladder in de tuin laat staan dan heb je kans dat een inbreker er op klimt.
Sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Overweeg een lieve, maar daadkractige hond....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huis beveiligen via bordjes over een waakhond9hier waak ik); stickers met naam van een beveiligingsbedrijf als chubbs op je ramen doen maar natuurlijk is het belangrijkste om overal de vereiste sloten aan te brengen. Schakel hiervoor de politie in voor advies....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorg voor goed hang en sluitwerk op alle ramen en deuren die open kunnen
laat geen ramen op kierstand staan als je niet thuis bent
laat een lamp werken op een timerschakelaar
zorg dat je geen ladders of andere klimmaterialen in je tuin zet want dat is wel heel handig voor ze

vraag anders eens of de politie je huis na wil lopen op eventuele verbeterpunten wat veiligheid betreft

Toegevoegd na 9 minuten:
tip: een goede verzekering {dit helpt niet om te voorkomen maar wel om de schade te beperken}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel gemeentes kan je advies vragen van de politie. Die hebben speciale programma's hoe je de veiligheid kan verhogen. Informeer daar eens naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% garantie om ze buiten te houden heb je niet, al zet je 3 meter dik beton om je huis, als ze binnen willen komen dan komen ze binnen. Je kunt het ze echter wel heel moeilijk maken. Uiteraard kan je een alarmsysteem aanbrengen, ben ik persoonlijk alleen niet zo'n fan van. Wat wel een heel goede methode is, is zorgen dat je woning aangepast wordt volgens de eisen van het politie keurmerk veilig wonen.

Op deze website (http://www.politiekeurmerk.nl/ ) kun je daar alles over lezen en bekijken welke bedrijven bij jou in de buurt de bevoegdheid hiervoor hebben. Na deze aanpassingen heb je 90% !!! minder kans op inbraak.

Let er verder op dat je geen etalage van de woning maakt en dingen als laptops open en bloot laat liggen zodat ze direct weten waar ze zijn moeten (nog voor ze binnen zijn).

Succes, ik weet hoe het voelt, heb het onlangs zelf meegemaakt. Ik heb ontzettend leuke en goede buren maar die hebben toen ook niets gezien en dat kan prima wat ze zullen niet staan roepen 'we gaan even inbreken hoor'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vervelende situatie zeg!
Mijn beste advies dat ik je kan geven is: rolluiken op je ramen doen. Geen garantie dat het nooit meer zal gebeuren, maar je verkleint ermee wel de kans.
Rolluiken weren dieven af, omdat ze meerdere stappen moeten doen om binnen te komen.
Lullig om te zeggen, maar als je buren geen rolluiken hebben en jij wel; dan zou jij als dief toch ook wel weten welk huis je zou gaan inbreken: het gemakkelijkste.
Het maakt je huis er niet mooier op en het kost wat centen, maar zeker wel minder kans op inbraak!
Wij hebben al jaren rolluiken, nog nooit problemen gehad, maarja dat is geen garantie. Het kan altijd gebeuren, maar het risico wordt kleiner.

Succes met je beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alarmsysteem kan helpen maar als ze willen gaan ze ervoor.
Als je een minimaal budget heb kan je een schijnwerper aanschaffen met bewegingssensor.
Je kan camera's aanschaffen maar met infrarood biedt de beste beelden,bij bouwmarkten verkopn ze ook dummy camera's. Rolluiken werken inderdaad het beste.
Haal van je TomTom je zuignap eruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet bij een TomTom de zuignap eruit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuizen. Als je zelf nu al vind dat je in een rotbuurt woont, zul je het nooit meer naar je zin krijgen. Hoe je deze gedachte ook gaat bestrijden.

Je kan dus kiezen, nog een aantal jaren in de angst en de 'rot' buurt wonen. Of een nieuw begin maken en ontspannen kunnen leven en wonen.

---

Je kan natuurlijk hele goede sloten nemen, staven voor de ramen en deuren, dievenklauwen, alarmsysteem op de meldkamer, rolluiken.

Maar is dit lekker wonen? Zie je jezelf hier wonen voor de komende 10 jaar?