Hoe moet ik mijn OV (studentenreisproduct) ophalen?

Op internet staat dat je via mijn duo/ eigen e-mailadres een mail krijgt wanneer je hem kan ophalen. De eerste mail kreeg ik een aantal weken geleden dat hij vanaf de 6e augustus klaar zou liggen. Maar ik heb nog steeds geen mail terwijl op mijn duo staat: nog niet opgehaald dus dat betekent dat hij al klaarligt neem ik aan?

Wat moet ik doen? Bij wie moet ik voor deze vragen terecht? Het liefst telefonisch contact natuurlijk. Of weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Ik heb mijn emailadres aangepast op duo maar zowel oud als nieuw mail adres heb ik nog niks ontvangen. Ook niet in de spam

8 maanden geleden
in: Overig
ronron1212
8 maanden geleden
https://www.studentenplein.nl/studie/studentenreisproduct/

Antwoorden (1)

Je schrijft “Op internet staat” […].
Op internet staat zoveel. Soms verouderde of sowieso nogal onjuiste informatie …
Het gaat erom wat er nú op de site van www.studentenreisproduct.nl staat.
Die site heeft een duidelijk stappenplan https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-nieuwe-student/stappen/stap-een/ voor het aanvragen van je studentenreisproduct.
Indien je er daarmee toch niet uitkomt, is er een chatbot voor assistentie, én er zijn de veelgestelde vragen.
In https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-nieuwe-student/veelgestelde-vragen/studentenreisproduct-aanvragen/ staat reeds meteen onder de eerste FAQ vraag in het antwoord wat je nu moet doen.

Ik begrijp daaruit dat jij ná het mailtje dat je het studentenreisproduct vanaf 6 augustus kunt “ophalen” verder geen mailtjes meer hoeft te verwachten. Het is al 6 augustus geweest en je moet nu dus een afhaalautomaat zoeken* en je sindsdien beschikbaar gekomen ‘product’ daar ‘ophalen’. Dat wil zeggen: op jouw persoonlijke OV-Chipkaart laden. Het wordt a.h.w. virtueel op je kaart gestempeld.
*Waar die ophaalautomaten staan is te vinden onderaan Stap 4 van het stappenplan.
8 maanden geleden
SingingCoyote13
8 maanden geleden
bij de albert heijn staat er vaak een ophaalpunt/opwaardeer automaat, ook bij veel sigaretten kiosken heb je er wel eens een staan.