Wat is de handigste manier om het wetboek van strafrecht uit je hoofd te leren?

een jaar geleden
in: Overig
Antoni
een jaar geleden
Je zal in ieder geval de (logische) opbouw moeten doorzien en onthouden. Voor zover ik weet, worden eerst de zwaarste misdrijven genoemd (zoals bijvoorbeeld tegen de staat en het staatshoofd), en daarna de 'lichtere' misdrijven en overtredingen.
fremar
een jaar geleden
https://www.studiemeesters.nl/studietips/tips-om-je-wettenbundel-effectief-te-gebruiken/
Nondescript
een jaar geleden
Bedankt voor je reactie fremar, maar ik doe geen rechtenstudie. Ik wil het gewoon leren uit interesse.
Amadea
een jaar geleden
Dat kan geen mens. Daarom is de computer zo'n handige uitvinding.
Thecis
een jaar geleden
@Amadea,
Tuurlijk kan dat wel. Met genoeg tijd en talent kan je het wetboek van strafrecht uit je hoofd leren.
Ik ben het wel met je eens dat de computer een stuk handiger werkt.
ronron1212
een jaar geleden
Amadea voor de computer moesten mensen het ook doen en toen ging het ook.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Je hoeft het wetboek niet uit je hoofd te kennen om te kunnen gebruiken. Als je maar weet hoe je de benodigde informatie kunt (terug)vinden. Het is wel handig om hoofdlijnen uit het hoofd te kennen.
Antoni
een jaar geleden
Het is ook niet zo zinvol om het uit het hoofd te leren. Het verandert namelijk heel regelmatig als gevolg van wetswijzigingen.

Geef als eerste antwoord