Indien je op jou naam alleen een volledig gemeubelt appartement huurt (beschreven in contract). kan een deurwaarder dit aanslaan voor een andere inwoner?

Indien je op jou naam alleen een volledig gemeubelt appartement huurt (beschreven in contract). kan een deurwaarder dit aanslaan voor een andere inwoner

een jaar geleden
in: Overig
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Wat bedoel je met aanslaan? Beslag leggen?
liene
een jaar geleden
ja, inboedel staat beschreven wat niet van de schuldenaar is, alles staat op mijn naam
jc54
een jaar geleden
Zelfs als alles op jouw naam staat (gehuurd wordt) ben jij of jouw huisgenoot geen eigenaar.
liene
een jaar geleden
daarmee mijn vraag, staat ook in huurcontract beschreven. kunnen ze dit dan meenemen?
Inekez1
een jaar geleden
Bij een gemeubileerde woning zijn alle in het contract beschreven meubels en apparaten eigendom van de verhuurder. Op wiens naam dat contract staat, is niet van belang. De meubels zijn van geen enkele huurder en daar kan en mag een deurwaarder dus niets mee.
liene
een jaar geleden
bedankt ben gerust gesteld.

Antwoorden (2)

Volgens mij moet je dan kunnen bewijzen dat de spullen van de andere inwoner zijn die dan geen familie moet zijn. Indien dit toch het geval is, dan kunnen ze eventueel wel aanspraken maken. Wat ze niet zullen meenemen zijn dingen die je nodig zou hebben voor een normaal leven, dus je bed, keukenspullen, bank etc.

Als je een andere situatie bedoelt> dus dat jij eindverantwoordelijke bent en aan iemand anders verhuurt, dan blijven de deurwaarders eisen op jouw naam. Het zijn jouw 'schulden' dan. Ik weet dit niet heel zeker, maar wat je kunt opzoeken is bijv:"hoofdelijke aansprakelijkheid.

Ik hoop dat je wat aan de bronnen hieronder hebt!
een jaar geleden
liene
een jaar geleden
staat in mijn huurcontract beschrevenen dit enkel op mijn naam. wonen niet wettelijk samen of hebben geen samelevingscontract
erotisi
een jaar geleden
spullen voor persoonlijke verzorging zoals een föhn of een scheerapparaat
spullen die u in Nederland nodig heeft voor een normaal leven zoals een mobiele telefoon of een computer
speelgoed van uw kinderen
spullen die u nodig heeft om uw inkomen te houden of voor een studie
belangrijke persoonlijke spullen zoals een trouwring of fotoboeken
huisdieren en spullen die u nodig heeft voor het verzorgen van uw huisdieren
spullen die niet van u zijn volgens een akte van de notaris. Dit staat bijvoorbeeld in een samenlevingsovereenkomst.
spullen van een huurder of onderhuurder. U moet de deurwaarder dan wel een huurcontract kunnen laten zien.
erotisi
een jaar geleden
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/beslag-op-inboedel/
Nee, een deurwaarder kan alleen beslag leggen op eigendommen van de persoon waarvoor het beslag is gelegd. Als jij alleen huurt en het appartement volledig gemeubileerd is, kan de deurwaarder alleen beslag leggen op jouw eigendommen en niet op die van andere inwoners.
10 maanden geleden