Kan je zonder wiskunde dierenarts worden?

ik doe nu C &m zonder wiskunde maar wel met biologie. Hoe wordt ik dierenarts?

een jaar geleden
in: Overig
tinus1969
een jaar geleden
Zie
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/toelating-en-inschrijven
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/toelating-en-inschrijven/selectie
Quidplura
een jaar geleden
Je zal deelcertificaten moeten gaan halen via bijvoorbeeld Luzac voor Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde.
Utrecht
een jaar geleden
Diergeneeskunde is een exacte studie (beta). Dus veel biologie, scheikunde, wiskunde en natuurkunde. Een profiel C&M sluit daar niet op aan. Bedenk heel goed voor jezelf of je echt wel de capaciteiten en ambitie hebt; had je profiel N&T of N&G kunnen doen?

Antwoorden (1)

Ja, je kunt zonder wiskunde dierenarts worden. Er zijn verschillende opleidingen die je kunt volgen om dierenarts te worden, waaronder een bachelor in de diergeneeskunde. Om de opleiding te voltooien, moet je een aantal vakken volgen, maar wiskunde is niet verplicht.
9 maanden geleden