Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

uit welk land komt de naam Bionde?

hallo ik ben Bionde en ik vroeg me af uit welk land mijn naam komt, en de betekenis hier van.
mijn ouders weten het zelf niet die hebben de naam ooit in een boekje gelezen. maar hebben nooit geweten waar het nou vandaan komt.
ik ken ook veder niemand die Bionde heet.
ik heb wel eens van bionda gehoord.
gr
Bionde

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
997

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De grondvorm is Biondetta, uit het Italiaans, vergelijkbaar met Blondina, en dat betekent wat je denkt: "Naam met de betekenis `de blonde'. Het is ook mogelijk de naam op te vatten als een klankvariant van Blandina, zie Blandinus. Vooral in Zuid-Ndl."
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/index.php?act=zoeken&zoekopdracht=moeilijk&start=0&op=bw&naam=bionde&-Search=Zoek!&-Search=

Als ik zoek met Google, vind ik drie mensen in Nederland met de voornaam Bionde, dus ik denk dat je een bijzondere voornaam hebt ;-) (Niet iedereen is op die manier te vinden natuurlijk, maar als ik op een gewonere voornaam zoek, vind ik heel veel mensen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding