Kan een aansteker vanzelf ontploffen als hij lang genoeg in een auto heeft gelegen die uren in de zon heeft gestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Niks op de gebeurd vanzelf alles heeft een rede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou de reden lijkt mij dan, de hitte.

Het beste antwoord

Ja, dat heb ik verleden jaar meegemaakt. Ik dacht makkelijk, een weggooiaansteker in de auto voor het grijpen. Tijdens de warme periode, was deze uit elkaar geknald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja heb ik zelf ook gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat gebeurt wel eens
als t gas heet word zet het uit en dan explodeert het
het is zelfs best gevaarlijk,als zoiets gebeurt onder t auto rijden
t beste kan je in je auto de je spullen niet in de volle zon leggen dat geldt voor alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zelf meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan zelfs als de aansteker buiten (dus niet achter glas) langdurig in de zon ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker
Zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou zo maar kunnen ! zeker als die aansteker nog goed vol is . Met veel zon nooit op het dashboard van je auto laten liggen , door de voorruit kan het daar wel tegen de 60 -65 graden worden .