Dit lijkt me iets teveel detail voor een stenen knoop. Te precies en te klein. Mocht het echt een stenen knoop zijn, dan is dat eigenlijk alleen met moderne middelen zo te fabriceren. De kans dat het dan een oude (antieke) knoop is, is vrij klein.
.
Je hebt inmiddels een andere foto geplaatst. Hierop zijn de details die ik bedoel helaas juist minder goed te zien.
Toegevoegd op 15 maart 2023 10:22: tekst
Koos
een jaar geleden
dat klinkt wel logisch ja, ik heb een foto van de voorkant nu ook geplaatst.
Koos
een jaar geleden
Deze foto beter. De knoop heeft verder geen details, wel corrosie en de ring om de 4 gaten is eigenlijk het enige. Die gaatjes zijn inderdaad wel
erg perfect gemaakt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
De originele foto (die van de achterkant) was de beste. Het ging me niet om de 4 ronde gaatjes, al zijn ook die te perfect, maar die rechthoekige 'deukjes' aan de buitenkant. Die passen niet in het beeld van een oude knoop.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Oh... ik denk dat ik het misverstand nu begrijp... je eerste foto was goed, hoor !
Maar de knoop zelf is tot op detail perfect, dat bedoelde ik.
Met name de 'deukjes' aan de achterkant en de 4 gaatjes.
Daarom is het waarschijnlijk geen oude knoop.