wij hebben een duitse herder van bijna 5 jaar. als we gaan lopen slijten z,n nagels tot bloedens toe.

dan lopen we over asfalt.
we zijn al een paar keer bij de veearts geweest, het is een slappe achterhand.
het is zeker geen H.D., daar is hij op getest, en het komt ook niet in z,n familie voor zover we kunnen nagaan via z,n stamboom.
als we met vakantie zijn, wandelen we veel in de bossen, dat gaat dan wel, maar die zijn bij ons dun gezaaid.
het is zo zielig voor hem, hij gaat zo graag mee.
iemand een oplossing, of er ervaring mee???????????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als jij loopt op het asfalt, kan de hond dan niet in de berm lopen? Of zijn er geen (zachte) bermen bij de weg waar je loopt?
Anders zal je toch aan de hondenschoentjes moeten. Deze zijn te bestellen via de betere dierenspeciaalzaken of via internet. De hond zal er even aan moeten wennen, maar dat duurt niet lang. Zo blijven zijn teentjes optimaal beschermd!
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht kan trouwens fysiotherapie of hydrotherapie (in water) de slappe achterhand van je hond nog versterken. Informeer er eens naar bij je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onze hond heeft dat ook gehad, toen we hem net hadden. Hij was 5 toen we hem kregen en sleet zijn tenen en zijn nagels ook tot bloedens toe. Vooral als hij achter een bal aanrende op de stoep, en hij slipte, dan was zijn pootje bloederig. We hebben zelfs eens antibiotica moeten halen omdat het ging ontsteken.
Naarmate we hem langer hadden, en we langzaam hebben opgebouwd meer over straat te lopen, kreeg hij een soort eeltlaagje. Bij onze hond hielp het langzaam opbouwen dus erg goed. Veel tijd er voor nemen.
Anders zul je inderdaad aan schoentjes moeten gaan denken.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook 2 duitse herders, dus ik kan me voorstellen dat jullie er net als wij, graag mee lopen.
Waarschijnlijk heeft jullie hond last van een bacterie. Om hier achter te kunnen komen, zal de dierenarts een afkrabsel van de nagels moeten maken en op kweek moeten zetten.
Voorlopig maar ff zo weinig mogelijk over asfalt lopen en zn poten na de wandeling schoonspoelen.

Geef hem maar een dikke knuf van mij en ik hoop dat het snel over is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen bermen zijn langs de weg waar je loopt, kun je dan naar een stadspark gaan bv met de auto en daar de hond luchten? Zit je ook niet dicht bij de duinen of strand? Zachte ondergrond is veel beter, zoals je zelf al gemerkt hebt in de vakantie. Zijn er misschien speciale uitlaatplekken in de buurt waar hij een beetje kan ravotten?