Mag je slapen in een camper, die geparkeerd staat in een garagebox?

Ja, want je mag in Nederland in een geparkeerde camper wonen en ook slapen.
Nee, want je mag niet slapen in een garagebox
Ja, want je slaapt technisch gezien in je camper.
Toelichting: Ik zou graag mijn gasten laten slapen in mijn geparkeerde camper in mijn garagebox. Dit omdat mijn camper niet lang in onze smalle straat kan en mag staan. Dus dit zou een oplossing kunnen zijn. Maar ik zit niet te wachten op een bekeuring :)

een jaar geleden
in: Overig
2.3K
tinus1969
een jaar geleden
1. Ze slapen in die garagebox - dus het mag niet.
2. Garageboxen zij ongeschikt/onveilig om in te overnachten.
Amadea
een jaar geleden
Is het een gehuurde vrijstaande box of hoort deze als garage bij jouw woonhuis?

Antwoorden (1)

Het is niet toegestaan om in een camper te slapen die geparkeerd staat in een garagebox. Dit komt omdat het een openbare ruimte is en het niet is toegestaan om daar te overnachten.
9 maanden geleden