Jessie, dat kan niet...

ten eerste is nu al niet iedereen je vriend.
ten tweede heeft iedereen andere voorkeuren en afkeuren.

Dus alles wat je doet kan door de een goed gevonden worden en tegelijkertijd door de ander als niet goed bestempeld worden...

Dus als je iets probeert te doen wat niet kan, dan is mislukken evident...

Wat je wel kunt doen, is volgens een bepaalde inslag te werk te gaan die voor iedereen duidelijk is, zo´n inslag is dan volgens de etiquette.
Etiquette is een verzameling regels die als norm gehanteerd kan worden, waar iedereen zich aan kan of moet houden...

Als ik tegen je zeg " Goede Morgen Jessie" dan is dat volgens de norm, maar als ik zeg " Goede Moggel Jessie", dan voel je al meteen anders...

En zo moet het ook zijn... Pijn is een uiting van wat je niet wil en moet derhalve niet aangenaam voelen... Dus ook hier op GV zijn er een aantal moraalridders die niet anders kijken of het een en ander volgens de etiquette of normen gaat. Is dat niet zo dan protesteren ze en nemen maatregelen. Zo hoort het ook te zijn. Als je de regels niet handhaaft, zijn er geen regels, dus is er anarchie. Is er anarchie dan kun je dus doen wat je wil en dat is niet prettig...

Dus probeer niet iedereen te vriend te houden, want dat kan gewoonweg niet... Wees eerlijk en open en vooral jezelf... Iemand die je dan aardig vind, vind je dan aardig om je eerlijkheid, om je openheid, om jou... En dat is prettig... Want dan hoef je er niets voor te doen, want dat was je al...

doei doei
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jezelf zijn... ;)..

je ziet vanzelf wel wie je vrienden zijn en wie niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijf eerlijk. Dat wordt uiteindelijk het meest gewaardeerd. Mensen die dat niet kunnen verdragen daarvan moet je je afvragen of je die nog wel als vriend zou willen houden. Waarom zou je tenslotte iedereen te vriend houden ? Dat kost kilo's energie en af en toe ruzie is helemaal niet erg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet.

Je kan niet iedereen te vriend houden, hou 1 iemand te vriend stoot je waarschijnlijk iemand anders voor het hoofd.

Ook al zeg je niets en blijf je stil in een hoekje: dan nog kan je mensen voor het hoofd stoten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, gewoon jezelf zijn. Meer dan jezelf kan je namelijk niet zijn. Je hebt maar 1 lichaam en maar 1 ziel. Die moeten mensen accepteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Sommige (vaak zelfbenoemde) "vrienden" kan ik missen als kiespijn. Zorg zoals in het eerste antwoord al aangegeven werd dat je toch vooral jezelf niet verloochent en laat mensen die daar niet tegen kunnen fijn de rambam krijgen.

Bovendien wordt het begrip "vriend of vriendin" eigenlijk volledig nietszeggend wanneer je er "iedereen" mee bedoelt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door deze vraag aan elk persoon te stellen die je ontmoet en naar het antwoord te luisteren: Wat moet ik doen om je te vriend te houden?

En geloof me, zelfs dit werkt niet: Ja maar dat had ik niet gezegd! Ik zei dit of dat!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door niet bang te zijn voor ruzie en onenigheid, maar door wel altijd te proberen problemen op te lossen.