Hoe worden mensen begraven die iets heel ergs hebben gedaan en daarna zelfmoord plegen? Bijvoorbeeld Karst( koninginnedag ) of Tristan (alphen ad rij)

Krijgen zij ook een speech enzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger werden zelfmoordenaars op een aparte plek begraven, omdat ze niet op de heilige grond van het kerkhof mochten liggen vanwege hun afschuwelijke "zonde".

Antwoorden (8)

Die mensen hebben ook familie , en ja die zullen vast wel een speech houden , maar ze hoeven geen speech te verwachten vanuit de politiek , of van de koningin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze mensen krijgen net als andere mensen een begrafenis of crematie. Het is namelijk iemands zoon, dochter, zus, broer e.d. Dat wat iemand doet in zijn leven neemt niet weg dat de jaren daarvoor (baby jaren desnoods) worden gewist... De begrafenis Speech hangt af van de nabestaanden...het zal sowieso extra beladen zijn vanwege het verdriet en leed dat deze persoon andere heeft gegeven, moedwillig of gedreven vanuit een ziekte of stoornis... Allemaal even triest voor alle betrokkenen en nabestaanden ook die van de dader. Niemand voed zijn kind op met het idee dat die andere mensen van het leven gaat beroven... Zoals onlangs na een drama werd gezegd door een moeder ongeveer: met een kind geef je het leven door, voor mij voelt het nu dat ik de dood heb doorgegeven. Dat verdriet komt voor deze nabestaanden er nog bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook plusje. Ik neem aan dat je bedoelt dat het de gelukkiger jaren niet wegneemt, of dat die jaren niet worden gewist, dus dan ben ik het helemaal met je eens ;-)
Het was trouwens (weet niet of je het niet weet, omdat je het er niet bij noemt) de moedr van Tristan (van Alphen aan de Rijn) die dat zei van dat het voelt als de dood doorgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...ik wist inderdaad dat het zijn moeder was, maar ik ben niet zo van de namen als het niet nodig is...(zoekacties vind ik anders). De namen van (of familie van) slachtoffers en daders noemen is m.i. in de meeste gevallen overbodig. Genoeg publiciteit en weg is de privacy...lijkt me gruwelijk..het is al moeilijk genoeg..
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande antwoorden. Bovendien hebben zulke daders geen besef meer omdat ze er niet meer zijn, dus op enige wijze straffen heeft geen nut meer. Je zou daar alleen maar de toch al in tweestrijd levende familie mee straffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij worden door familie begraven en die kunnen daar vorm aan geven zoals zij dat zelf willen. Net als de rest van nederland. Uiteraard geeft de famie er meestal niet veel ruchtbaarheid aan. Voor hen is het een tragisch verlies en daarbij kont nog schuld en schaamte wellicht. Voor hen is het dan ook niet prettig als de media erbovenop zit en er ook nog fotos van maakt. Bij Karst heeft de media wel gepost en stonden er fotos van zijn begrafenis en dus ook de familie in de krant. Zo triest...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen worden in een kist in de grond begraven. Anderen worden dan weer verbrand en hun as wordt dan ofwel uitgestrooid of in een urne bewaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In stilte vindt die begrafenis plaats. Met alleen een zeer select groepje. Zonder vooraf kaarten te versturen. Mischien wel achteraf: in besloten kring hebben we afscheid genomen van...
Vaak wordt ook niet vermeld waar die persoon begraven is/gecremeerd is. Uit angst voor acties.
Kan me dan ook voorstellen dat zo'n familie dan voor crematie en uitstrooiing kiest.
Er zal een bescheiden ienstje zijn. Overschaduwd door verdriet over het leed dat die persoon anderen heeft aangedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er volgt meestal geen speech. Vaak is het een zwaar moment waarin met probeert te beseffen wat er allemaal fout is gegaan in dat persoons verleden. Het persoon heeft gewoon familie en vrienden die ook rouwen om zijn verlies, immers hij heeft lang deel uitgemaakt van iets. Hij is dood en daarmee heeft hij de hoogste prijs betaald voor het vergrijp. Hiermee heeft hij boete gedaan aan zijn misdaad, en voor Justitie is dan de kous ook af. Vaak wordt overwogen om een persoon met zo'n geschiedenis te cremeren en zijn as te verstrooien omdat de nabestaanden bang zijn voor represailles bij zijn graf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden net als ieder ander mens begraven of gecremeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mingever hier denkt zeker dat ze worden opgezet of in een pot met sterk water gestopt.