Zie foto's
1. Pepernoot
2. Kruidnoot

Toegevoegd na 1 minuut:
De bron geeft nog wat informatie over het verschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat wordt hier uitgelegd:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kruidnoten-tegenwoordig-pepernoten-genoemd.29868
13 jaar geleden
Ik heb even wat info hierover voor je opgezocht: "De meeste mensen weten niet wat het verschil is tussen kruidnoten en pepernoten en in de meeste gevallen wordt de pepernoot dus ook een kruidnoot genoemd. Toch is er wel degelijk een verschil. Niet alleen in smaak, maar zeker ook in vorm. De pepernoot is namelijk een vierkante hap en de kruidnoot is een rond hard kruidnootje. Het is eenvoudig om het in de winkel te kopen maar zeker ook leuk om bijvoorbeeld samen met de kinderen te maken. Een leuke bezigheid om samen met de kinderen te doen op een woensdagmiddag." Zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
De kruidnoot wordt vaak pepernoot genoemd, niet andersom!
deze vraag is al een keer eerder gesteld.
maar kruidnoten zijn die dingn die kinderen altijd even
de donker bruine
pepernoten zijn de dingen die ze jaar in jaar uit in de bakkerij verkopen