Hoe kijken buitenlanders tegen de Nederlandse cultuur aan?

Wij moeten een profielwerkstuk maken, en hebben dit als onderwerp gekozen. We wilden even zien wat anderen erover zeiden ! :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Dat ze erg aardig en behulpzaam zijn.
Gastvrijheid was vroeger erg maar de nieuwe generatie is er met grote sprongen op vooruit gegaan hoor. Het enige is het apart betalen/afrekenen/ verrekenen zelfs partners(samenwonenden).

Ze zijn erg nuchter en gebrek aan galantheid voor de dames, maar dit komt door de emancipatie, onafhankelijkheid van de vrouw is in NL erg goed.

Dat ze hier graag aan hokjes denken doen.

De opvoeder willen spelen in het verkeer en openbaar.

Nederlanders hebben zwarte humor (beetje sarcastisch) iemand te kakke zetten is grote humor.

Hier moet alles stipt op tijd, dit begin ik steeds meer te zien als voordeel.

ik heb veel positieve dingen te melden over het gros van de bevolking alleen één ding is echt heel erg.....afgunstgehalte is het ergste in NL t.o.v. alle landen
waarom???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar is wel het een en ander over te vinden:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal voor deze keer persoonlijk zijn
vanaf de eerste keer was niets mij vreemd
ik stapte uit het vliegtuig en ik was thuis
ik ging mee met de stroom en ik hoorde erbij
maar wat bedoel je met cultuur?
ik had/heb geen moeite met niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel ligt aan de vraag waar die buitenlanders vandaan komen. de (cultuur)verschillen met bijv Belgen en Duitsers zullen veel kleiner zijn, dan met mensen uit een of ander Verweggistan üit pakweg Afrika of Azie.
Overigens valt het mij op dat de verschillen die Belgen zien met ons (ik woon vlakbij de grens met België) meer terug te voeren zijn op verschillen met Hollanders, dan verschillen met andere Nederlanders.

Toegevoegd na 35 seconden:
lijkt me ook een mooi onderwerp voor een werkstuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vinden ons in ieder geval gierig :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel ,buitenlanders, vinden ons niet gastvrij...als wij visite krijgen moeten ze eerst een afspraak maken en ook nog eens op tijd komen en als we moeten eten is de visite weg voor die tijd.
voor veel ,buitenlanders, is het anders, nl. je stuurt je visite niet weg maar gewoon laten meeeten, geen afspraak maken en als je 2 of 3 uur later bent is dat geen probleem.
ook zijn wij zuinig, 1 of 2 koekjes bij de koffie of thee is voor ons normaal maar bij sommige andere culturen komt er taart, cake of een hele pak koekjes bij de koffie of thee of andere hapjes en iedereen kan meeeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- kaaskoppen
- kk gierig
- blanke homo's

krijg ik in ieder geval vaak te horen