Als twee volwassen nieuwetijdskinderen verliefd op elkaar worden , creëert dat stabiliteit?

Ik lees wel vaker dingen over nieuwetijdskinderen en ook dus volwassen nieuwetijdskinderen , daarin lees ik veel (ik ben er zelf ook een) dat ze zoekende zijn en dergelijke zoals heimwee of gevoel dat ze buitenaards zijn of nergens bij horen ,
Nou heb ik een relatie met een man die ook hoog sensitief is en paranormale verschijnselen waarneemt en ook een mens van de nieuwe tijd lijkt te zijn , en ik heb dat gevoel niet meer dat verlaten gevoel wat omschreven wordt bij dus ook volwassen nieuwetijdskinderen , maar daarover lees ik niks op internet ?
Ik hoop hiermee te bereiken dat het beter op internet te vinden is en wordt

een jaar geleden
in: Overig
1.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Twee mensen welke elkaar vinden en gevoelens (en of ideeën en fantasieën) met elkaar delen kunnen altijd stabiliteit geven.
Heeft niets met rest te maken.
Siri1995
een jaar geleden
Nee weet ik maar dat is niet wat ik bedoel
Siri1995
een jaar geleden
Ik doel meer op spirituele balans en evenwicht en wat dat met je doet als nieuwetijds mens , een nieuwetijds vrouw van of -man is anders als de doorsnee man of vrouw
Daarover zou ik iets willen vinden op internet , lukt mijzelf niet
Siri1995
een jaar geleden
Zie bijv ook amper wat op internet staan over de nieuwetijds man , zie wel wat staan over de nieuwetijds vrouw maar dat andere niet , zou ik meer over willen weten ?
Cryofiel
een jaar geleden
Zoek eens op andere benamingen voor hetzelfde idee:
- nieuwetijdskinderen
- indigokinderen
- regenboogkinderen
- en nog veel meer synoniemen

Nieuwetijdskinderen zijn al in de jaren 1970 bedacht. Er zouden dus inmiddels al nieuwetijdsgrootouders moeten zijn...
Cryofiel
een jaar geleden
Ik vond zojuist nóg een synoniem: - kristalkinderen Maar er zullen vast nóg meer benamingen zijn bedacht.
Ritsuka
een jaar geleden
Als jullie dat beide geloven, dan zal dit jullie rust geven.
TurfGraver
een jaar geleden
Er zijn wel websites over dit onderwerp maar welke je gelijk van alles proberen aan te smeren.
Ze geloven dat ze "speciaal" en "uitverkoren" zijn om de wereld te redden.
Nieuwetijdskinderen zouden te herkennen zijn aan hun arrogant, associaal, wanordelijk en opstandig gedrag.
Persoonlijk denk ik dat ze te ver zijn doorgeschoten in hun gevoel "bijzonder" te zijn.
Dat zijn we allemaal op onze eigen manier.
Siri1995
een jaar geleden
Dat klopt dat er ook al nieuwetijds grootouders zijn en zelfs nieuwetijds overgrootouders
En die synoniemen zijn golven aan generaties , eerste golf waren de indigo kinderen daarna de kristal kinderen daarna regenboog en daarna sterren kinderen , ik heb alle vier de energieen
En dat zij zich als uitverkorenen zien klopt niet , je moet het zien als in en uitbloeiing van het nieuwe en oude tijdperk , dat is een energetisch iets wat mensen niet zelf vanzelfsprekend in de hand hebben , alleen je hersens werken anders ontremd je IQ en EQ , dat is het enigste
Siri1995
een jaar geleden
Maar goed dat is allemaal niet de vraag ,
De vraag is wat er dan gebeurt in de hersens en spiritueel enzo , wat dat met je relatie doet en wat dat anders maakt daar doorsnee - om even zo te zeggen - zoals ben je dan automatisch een tweelingziel of hoe zit dat precies en wat doet dat met de volgende generatie die je beide ter wereld zet ?
In die context bedoel ik deze vraag
Siri1995
een jaar geleden
PS
En wat kenmerkt de nieuwetijds vrouw en wat kenmerkt de nieuwetijds man ?
TurfGraver
een jaar geleden
Jullie zijn dan een samensmeltingziel.
Als jullie kinderen krijgen zullen zei een extra energetisch veld hebben en dus universum kinderen zijn.
Het gaat te ver om hier alles daarover uit te wijden maar fantaseer zelf gerust verder hierover.
Cryofiel
een jaar geleden
Oh ja, sterrenkinderen... die benaming is ook ooit in zwang geweest.

Is er verschil tussen die benamingen? Nee.

Waarom dan toch telkens een andere naam, voor hetzelfde idee?

Dat is omdat een bepaalde naam in de mode komt. Daarna duurt het even voordat ook degenen die vatbaar zijn voor zulke gedachten, doorkrijgen dat er niets bijzonders aan de hand is.

Maar de behoefte aan 'speciaal zijn' blijft.

Dus... is er behoefte aan een benaming. Maar de bestaande benaming is niet meer bruikbaar, want intussen weet iedereen dat die niets zegt.

Dus... wordt er een nieuwe naam bedacht. Men moet wel.

Die nieuwe naam doorloopt dezelfde levenscyclus als de eerste. De vatbaren geloven er heilig in. Anderen zien dat het fantasie is.

Uiteindelijk dringt dat inzicht ook door bij de vatbaren. Dan is ook de nieuwe naam niet meer bruikbaar.

En dan... herhaalt de cyclus zich met een volgende naam.

Enzovoort. Naam na naam. Generatie na generatie. Telkens weer.
Cryofiel
een jaar geleden
Iedere keer is dus precies hetzelfde.

Eén van die zich herhalende ideeën is dat we met/door/dankzij deze kinderen een nieuw, beter tijdperk ingaan. De eerste grote stap zou/zal dan steevast beginnen zodra deze kinderen volwassen werden/worden.

Kijk gewoon eens rond - wat hebben we daar nu helemaal van gezien...?
Cryofiel
een jaar geleden
Je hebt het trouwens over "een energetisch iets".

Wat bedoel je daarmee?

Met energie zoals we die in de wetenschap kennen, heeft het waarschijnlijk niets te maken.

Da's op zich niet erg. Het woord 'bank' heeft ook minstens drie totaal verschillende betekenissen. Geen probleem, want voor elk van die betekenissen weten we precies wat we bedoelen.

Maar van de "energie" waar de gelovers in nieuwetijdskinderen het over hebben, is en blijft de betekenis onbekend.

Dat zegt genoeg, nietwaar?

Antwoorden (1)

Je noemt het zelf ook wel hoogsensitief en dat lijkt mij ook wel een synoniem. In de bron lees je daar naast het volgende nog meer over:

Relatie tussen twee HSP’ers:
Positief:
• Onderling begrip
• Kans op conflicten en irritaties is kleiner
• Zelfde interesses
• Diepgaande gesprekken over gevoelsleven
• Jullie voelen elkaar aan

Negatief:
• Jullie nemen allebei weinig initiatief tot actie
• Je alleen op elkaar richten en de buitenwereld op afstand houden
• Als er conflicten zijn, deze vermijden
• De relatie kan wat saai en voorspelbaar worden. Jullie blijven allebei in jullie comfort zone
• Het kan zwaar zijn als jullie kinderen krijgen, aangezien kinderen veel energie kosten
• Moeizaam beslissingen kunnen nemen
erotisi
een jaar geleden