Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij duidelijk maken tot wanneer ik mijn cv-ketel nog kan vervangen voor opnieuw op gas ,?

Hoorde dat 2025 het einde is. Zijn er ook cv-ketels die (later) op waterstof kunnen overgaan door aanpassing of zoiets

een jaar geleden
in: Overig
1.1K
ronron1212
een jaar geleden
In 2026 heeft de overheid immers aangekondigd dat er dan altijd een duurzame installatie toegepast dient te worden. Is je CV-ketel aan vervanging toe, dan zul je deze vanaf 2026 moeten combineren met een hybride warmtepomp. In dit artikel wordt stilgestaan bij de verschillende mogelijkheden om je woning met- en zonder aardgas te verwarmen.
https://www.atagverwarming.nl/ondersteuning/kennisbank/cv-ketel-taboe-in-2022/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De einddatum van cv-ketels die geen gas gebruiken is nog onbekend.

Pas na 2025 komen er mogelijk prestatie-eisen aan verwarmingsinstallaties. Dat zou betekenen dat woningeigenaren bij een ketelvervanging een duurzame component toe moeten voegen aan de cv-ketel.
Bij een zogeheten rendementseis wordt het onmogelijk gemaakt om 1 op 1 een cv-ketel te vervangen. Er moet dan bijvoorbeeld een warmtepomp of een zonneboiler worden toegevoegd. Concreet betekent dit dat nog heel lang gewoon cv-ketels mogen worden vervangen. Want ook bij een hybride, wordt er nog gewoon een cv-ketel geplaatst die een levensduur van zo’n 15 jaar heeft.
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding