Hoe wordt het zuiden van Afrika genoemd?

Wordt dat ook Zuid-Afrika genoemd? Net zoals het land, of is er een andere benaming voor om verwarring te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je vraag is "Hoe wordt Zuid-Afrika in Zuid-Afrika genoemd?"

Dat is heel simpel "Republiek van Suid-Afrika". Dus gewoon Suid-Afrika. Het Zuid-Afrikaans lijkt op het Nederlands.

Zie de bron onder dit bericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon het zuiden van zuid afrika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees vraag goed! -
Ha, die Djimme;

Ik neem aan dat de inwoners van Zuid-Afrika zelf het zuiden van hun land aanduiden met de provincienamen West-Kaap en Oost-Kaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zuidelijk gedeelte van het continent is zuidelijk Afrika, ook wel donker Afrika genoemd. Maar dat vind ik persoonlijk een beetje een rare benoeming uit koloniale tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuuuuuupeeeeerrrr plus, twee goede antwoorden nu