waarom slapen katten an katachtigen zo veel?

op mijn foto zie je mijn kat liggen, niet alleen slapen, maar er ook zichtbaar van genieten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Ze hoeven niet te werken, worden door ons verzorgd, krijgen op tijd eten, ja, wat wil je nog meer? Ja, slapen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prooi vangen en dan slapen tot je weer honger krijgt is een goede manier om zonder veel ongelukken oud te worden natuurlijk.
Bovendien is het bon ton in de natuur om zuinig te zijn met energie; voor elk beetje gedraaf moeten weer veel calorieën bemachtigd worden en dat betekent vele uren grazen of op jacht. Ook mensen zijn van nature lui alleen hebzucht en drang naar status hebben veel mensen van hun natuurlijke neiging beroofd, waardoor wij nu weer met allerlei milieuproblemen worden opgezadeld.
Als wij mensen gewoon waren blijven slapen tot we weer honger kregen was er nooit zoveel CO2 in de atmosfeer gekomen.
Katten zijn wel wijzer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een natuurlijk instinct van katten om het overgrote deel van de tijd te slapen. Het is een aanpassing die ze hebben gemaakt om te overleven in de natuur. Wilde katten zijn jagers, deze zijn over het algemeen alleen actief als er voedsel beschikbaar is. Gedurende kortere periodes jagen ze; de rest van de dag, sparen ze hun energie door te slapen, eten en gewoon uit te rusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katachtigen slapen zoveel omdat ze zo weinig moeten werken.

Katten zijn roofdieren, ze verbruiken vlees, in vlees zit heel veel calorieën. Je hebt dus minder nodig dan bv een grazer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze het kunnen.