Ik zoek complottheorieën waar ik me in kan verdiepen. Weten jullie er nog een paar?

De meest bekende theorieën heb ik me al in verdiept natuurlijk (denk aan JFK, Illuminati, prinses diana etc.) maar ik vind het zo interessant altijd. Dus vroeg ik me af of jullie er nog een paar interessante weten!

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb besloten geen beste antwoord te geven voor deze "vraag" aangezien jullie allemaal goeie inzendingen hebben ingestuurd! Ontzettend bedankt iedereen :D hier kan ik nog wel even mee vooruit! ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (30)

De aanslagen op 9 september.

Toegevoegd na 40 seconden:
Moord op Pim Fortuyn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zeggen ze. Maar is dat wel zo...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Misschien de allernieuwste ? heeft Joran van der Sloot de laatste moord gepleegd of was het een val ? er zijn dus complot theorieen die beweren dat dit een val was om Joran van der Sloot erin te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste complox is te vinden bij Joran vd Sloot.

Eerst doet bij de beste moord ooit. Geen lijk, geen bewijs, etc. Niemand weet iets

5 jaar later doet hij de slechtste moord ooit.

1 + 1 is geen 2 in dit geval.

Er klopt iets niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vind ik zelf wel leuk:

Dat er geen onderbouwing is dat Jesus ooit heeft bestaan. En dat zijn verhaal plagiaat is van andere geloven. Het meerendeel hiervan is terug te brengen naar het oude Egypte, zoals kerst, pasen en pinksteren. Alle gebeurtenissen omtrent Jesus zijn eigenlijk astrolonomische verwijzingen. Bv. in de vierde eeuw zorgden keizer Constantijn de Grote en de bisschoppen van de uit vervolging bevrijde vroege Kerk ervoor dat Kerstmis op 25 december zou worden gevierd. Op deze datum werd rond de Middellandse Zee tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus.

Bullshit of niet, het is altijd leuk voer voor discussie met gelovigen om hier wel een kern van waarheid in zit :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Astrolonomisch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marinus: Ik wou eerst zeggen dat het typo was, maar na de geweldige uitleg van TrueBeauty blijkt dat ik toch goed zat.. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Valt me mee dat er nog geen minnetjes zijn gevallen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze zoektocht wil ik een kanttekening maken dat het Christendom, lang bestaande feesten vanuit het Jodendom, een 'nieuwe 'invulling heeft gegeven... zoals Pasen en Pinksteren (Pesach en Shavuot) waarschijnlijk vanuit antisemitisch oogpunt want 'de Joden hebben immers Jezus vermoord...'. Mocht er al een complot zijn dan is het meer een complot tegen het Jodendom... (Dat bv de feesten zelfs terug te voeren zijn naar Egypte is mij ook nieuw, al blijken de Joden daar natuurlijk wel gezeten te hebben voordat Mozes hen uitleidde en ongetwijfeld zullen zij een en ander hebben 'meegenomen' maar daar blijf ik verder vanaf.) Nochtans was Jezus naar mijn mening een Jood en geen Christen. In de hoedanigheid van Christen heeft hij inderdaad nooit bestaan.
de dood van pim fortuin. Kan je ook over speculeren wie er nu echt achter de aanslag zat. Volkert zal het echt niet allemaal zelf bedacht hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roswell, die operatie op een aliën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philadelphia experiment. is een heel interessante cover-up
UFOs(klassieker)
Nazi's op antartica
Zeitgeist[Religion](anti religie-theorie, niet kijken als je religieus bent)
de beelden op paaseiland
Oak Island Money Pit

Toegevoegd na 6 minuten:
Hollow Earth is Leuk, maar heel onwaarschijnlijk.

Veel kijkplezier ^^

Toegevoegd na 34 minuten:
het lag de hele tijd al op het puntje van mijn tong, maar ik hem hem gevonden! de moeder van alle complottheorieen:

OLD WORLD SECRETS THE OMEGA PROJECT CODES

hier een link van wat de auteur van het boek is overkomen nadat hij het had gepubliceerd:(ook een complot XD)

http://cgi.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=12558

deze complottheorie vat alles samen als een groot complot. op amazon kan je het boek kopen en op andere dergelijke sites.

er is zelfs een waarschuwing voor gegeven om het te lezen. dit boek/theorie kan je leven op zijn kop zetten. er is zelfs al 2 keer zelfmoord gepleegd door mensen die dit boek hadden gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verdwijning van Madelein McCan.
De ouders worden nog steeds verdacht en nu is er een nieuwe complottheorie over een kamermeisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo triest :-(
Zoek op NEW WORLD ORDER of NIEUWE WERELD ORDE. Kan zijn dat je hele gekke complottheorieen naar je hoofd geslingerd krijgt, bijv. dat Bush een reptiel is. Wees altijd sceptisch, veel sites kloppen niet.
Als je wat betrouwbaardere informatie wil moet je Alex Jones googlen/youtuben. Zijn website is infowars.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marianne vaatstra.
er is nog steeds niet bekend wie haar nou vermoord heeft.
13 jaar geleden
er is een (onbekendere) theorie dat paul mccartney dood is en dat er een vervanger is gezocht en dat hij de plaats in heeft genomen. Een aantal aanwijzingen hiervoor zijn te vinden op de LP's zoals een graf met een linkhandige gitaar en Paul is/was een linkshandige gitaar. Als je een liedje terugspeelt hoor je John Lennon zeggen I burried Paul en degene die de look-a-like wedstrijd heeft gewonnen (Billy Shears)is spoorloos verdwenen. Er zijn nog veel meer aanwijzingen zoals dat een analyse van de stem heeft uitgewezen dat het echt andere stemmen moeten zijn. Natuurlijk kan je ervan vinden wat je wilt maar ik vind het een leuke complottheorie waar je maar weinig over hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook een complottheorie waarin men er van uit gaat dat er nooit iemand op de maan is geweest, maar dat het filmopnames zijn en de ratrace met de Russen te winnen. Ook een leuke om in te duiken! Overigens worden alle misstanden met dezelfde snelheid weerlegd, maar er blijven mensen in geloven dat het niet is gebeurd.

Toegevoegd na 8 minuten:
en de ratrace = om de ratrace
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bewijs: http://media.hawt.net/videos/0e0030644f88f3d7f2d88160bf4dba47.mpeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook door de Mythbusters op Discovery channel onderzocht.
De olieramp in de golf van mexico.Die is met opzet opgeblazen.De bron geeft veel aanwijzingen.onderaan de pagina gaat het daarover.

in 1995 is er een set kaarten op de markt gekomen.Veel van deze kaarten zijn al uitgekomen(9/11,de aanval op het pentagon,economische crisis)En nu ook de olieramp.

Verder nog,die man die met kerst zijn schoen in de fik zette,1 week later hadden we bodyscans.

De autobom in new york.De ''bewijzen'' die werden aangevoerd zijn net zo geloofwaardig als dat een pak boter harder is dan staal.Een zak koeienmest die rookt,een bos sleutel met namen die leiden naar zijn arrestatie op het vliegtuig binnen 48 uur.(CSI eat youre heart out)

de FEMA kampen in amerika die door velen worden gezien als concentratiekampen.FEMA(Federal Emergency Management Agency)zegt dat het militaire oefenterreinen zijn maar dat is wel gek als je bedenkt dat de hekken onder stroom staan en naar binnen wijzen.Via martial law kan FEMA de autoriteit krijgen om grote groepen mensen daar zonder reden op te sluiten.olieramp+nog 2 maanden+oorkaanseizoen=massaevacuatie..)

Het complottheorie dat er in 2012 dmv weersbeinvloeding en holografische technologieen een invasie van aliens word opgezet zodat de regering van amerika kan zeggen dat ze contact met ze hebben en dat het volk dus (nog meer)gaat doen wat ze zeggen.

De dood van micheal jackson.

De dood van Saddam Hoessein.

De dood van 2pac.

Toegevoegd na 21 minuten:
Dit komt onder het filmpje te staan,ik wil gewoon nog even benadrukken dat deze kaarten in 1995(!) op de markt zijn gekomen...Alle kaarten zijn via google wel te bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al een hoop leuke, hier nog een paar!

De dood van prinses Diana.
Het zaaien van verdovende middelen met straaljagers (chemtrails)

Klassiekers die je moet lezen als je van conspiracy theories houdt en hoe het nou zo ver komt dat wij ze willen geloven:

Robert Shea en Robert Anton Wilson: The Illuminatus! trilogy
Umberto Eco: De slinger van Foucault
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bende van Nijvel is ook nog beschikbaar'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zat precies 5 jaar tussen de 2 bekende moorden van Joran van der Sloot. Dat is vast geen toeval. Dezelfde datum, etc.

Óf de moordpogingen op Hitler. Het waren er sowieso meer dan 40! Is ook een documentaire over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dood van michael jackson
Leeft hij nog of is hij echt dood ?
Na al die bewijzen dat men zocht
Beginnen sommigen te twijfelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De illuminati proberen de wereldbevolking uit te dunnen door het te vergiftigen met onder andere Chemtrails om een nieuwe wereld order te creëren.
Ze drinken een speciale drank van vloeibare goud om zichzelf te beschermen van de gif....

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb deze toch geplaatst want er zijn zo veel iluminati verhalen en misschien ken je deze niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was er een over dat Elvis nog leefde, maar goed als dat zo was zou hij nu wel dood zijn....(ja slecht antwoord, I know:)
13 jaar geleden
De dood van Marlyn Monroe of de dood van Mathilde Willink, ook weer iets om je in te verdiepen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom cruiff geen coach werd in 1990
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat NieuwsgierigAagje;

Misschien vormen de speculaties van Oscar Hammerseijn over de dood van Sjoerd Kooistra ook wel een leuke complottheorie....

Toegevoegd na 5 minuten:
....HammersTeijn, met een 't' dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de russen is hitler diverse malen opgegraven en weer begraven en tenslotte verbrand. is dit waar of niet waar en welk complot zat hier achter, is er bewijs of is het allemaal in scene gezet omdat de wereld een antwoord vroeg. Stof genoeg dus, en wanneer je een antwoord weet wat echt is kun je de wereldpers nog halen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja nieuwschierig die rust tussen de schedels van Stalin en Lenin vertelde iemand, want daar was hij het best bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb geiformeerd ,maar ik mocht er niets over vertellen, als je het niet doorverteld zal ik het in je oor fluisteren.Hij licht bij stalin in het mausoleum, niets zeggen hoor.
Reptilians
die zijn werkelijk te awesome om er niet in te geloven

http://en.wikipedia.org/wiki/Reptilians

Toegevoegd na 4 minuten:
Panfluitindianen (straatartiesten) die gifpijltjes schieten
Buren die de huisdieren uit hun straat van kant maken
Dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden
Dat er nooit mensen op de maan zijn geweest
Orbs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens kijken op de website "Grenswetenschap", dat is een van mijn favorieten. Je vindt daar van alles waar je je in kunt verdiepen, ook complottheorieën! Heel leerzaam en boeiend. En af en toe hilarisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Obama wel een wettige president??

Omdat Barack Obama geen 'natural born citizen' van de VS is en daarom een illegale president is. Wat zit hier allemaal achter??

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar liegt Obama allemaal nog meer over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha staat dat er? Oeps Ik wilde nog wel voor het presidentschap gaan. Ik had nog geen verband gelegd met zijn huidskleur... Waarom doe jij dat eigenlijk?
Een actuele complottheorie...
FIFA en Blatter regelen wie er wereldkampioen voetbal moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beatrix zorgt er persoonlijk voor dat PVV nooit aan de macht komt. En natuurlijk de Bilderberg bijeenkomsten, the Elders of Zion, 9/11 was een inside job, de buitenaardse wezens zijn al lang op aarde alleen willen ze niet gezien worden, Michael Jackson's dood is in scene gezet, hij leeft en heet nu Dave Dave en last but not least; Pim Fortuijn is niet alleen door Volkert beschoten maar door een persoon op het dak. Succes de komende maanden met uitpluizen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat te denken van de verspreiding van het aidsvirus in Afrika (dit heb ik uit de kranten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De protocol van zion.
http://www.solargeneral.com/library/protocollen-dutch-protocols-of-zion.pdf

FIFI Illuminatie (Zonnen Aanbidders)
http://il.youtube.com/watch?v=aST-AVLkSAY

een docu The arrivals, een goede mind opener, deze film legt goed uit wat er nu deze wereld afgespeeld .
een van de beste docu tot nu toe.

veel plezier!