allemaal bultjes op m'n armen

ik werd vanochtend wakker en allebei m'n onderarmen zitten onder allemaal kleine bultjes , ( het zijn geen mugenbultjes) wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (8)

Zonder plaatjes of jou te kennen is het lastig te zeggen.

Zonne/warmte uitslag lijkt mij een redelijke optie, met dit weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zonne-allergie zijn. Ik heb ze zelf ook, maar na goed insmeren, verdwijnt het binnen enkele dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunnen het warmtebultjes zijn?
Gezien het weer...... als je gisteren in de zon hebt gezeten kan dat misschien de oorzaak zijn.
Je kunt het natuurlijk even googlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de al genoemde warmtebultjes, zou je ook nog allergisch kunnen zijn voor je zonnebrand, als je dat spul gisteren gebruikt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een reactie op de warmte/zon zou het ook nog een gevolg kunnen zijn van chemicaliën of bacteriën/schimmels in bijvoorbeeld zwemwater of bubbelbad. Ook dan is er overigens niets ernstigs aan de hand hoor, het gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netelroos / Gordelroos?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een reactie op pollen dus een vorm van hooikoorts zo te zien.
Zelf heb ik het elke dag vanaf vorige week, ook al zit ik niet in de zon.
Ik slik nu elke morgen een tablet Reactine, dat is tegen hooikoorts en allergische reacties en dan heb ik er de hele dag geen last meer van.
De Reactine is gewoon bij de drogist te koop en er zijn ook andere middelen maar daar kun je heel slaperig van worden en/of misselijk en ik ken verschillende mensen die ook Reactine gebruiken en geen bijwerkingen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allergisch voor je kleding, huisstofmijten, zonne allergie, nikkel allergie?
Of je shampoo??