hoe,waar en wanneer zijn teksten van griekse filosofen als socrates, plato en aristoteles gevonden?

op internet zijn interessante discussies, dialogen en meer van deze oude Grieken in het Nederlands te lezen maar ooit moeten ze ergens gevonden zijn en daarna bewaard envertaald,
maar hoe zijn ze hier gekomen en bekend geworden?

2 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (1)

Deze teksten zijn meestal nooit echt weggeweest, maar (net als bv de bijbel) continu overgeschreven en bewaard. Wel waren ze soms in zoverre weg, dat dat overschrijven/bewaren grotendeels in het huidige midden oosten gebeurde.