Is het gebruikelijk dat cat 1 vuurwerk af en toe een grote fabrieksfout heeft?

Heb categorie 1 vuurwerk van de Blokker gekocht. (Vuurwerk dat je het hele jaar door mag afsteken). Fontijntjes met crackling. Na een paar te hebben afgestoken was er een bij die bijna zo hard knalde als een nitraat, weinig verschil. Behoorlijke piep in de oren. Het vuurwerk knalde uit elkaar terwijl normaal gesproken het buisje heel blijft. Kunnen we hiervoor beter de politie bellen of de importeur. Er zijn kinderen die deze fonteintjes in hun handen houden en die zouden in dit geval geen hand meer over hebben.

2 jaar geleden
in: Overig
1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
De importeur lijkt mede aangewezen persoon.
jc54
2 jaar geleden
Het ís en blijft vuurwerk. Hier kunnen altijd gevaarlijke situaties bij ontstaan. Die gevaarlijke situaties accepteer je door het vuurwerk te kopen. Ook al is het "licht" vuurwerk, er wordt nooit garantie gegeven dat er niets mis kan gaan.
Politie en/of importeur kunnen hier niets aan veranderen, dan zou je de fabrikant moeten aanklagen.......

Antwoorden (1)

Het is niet ongebruikelijk dat dit vuurwerk soms een fabrieksfout heeft. In Amerika vinden regelmatig terugroepacties plaats.

Je zou Blokker hiervan op de hoogte kunnen stellen. Die is jouw leverancier en verantwoordelijk voor het product. Blokker kan verder contact opnemen met de importeur.
SimonV