Kan ik mijn geknipte haar na een kapperbeurt doneren om pruiken van te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Als het minimaal 25 cm lang is wel

Toegevoegd na 7 minuten:
was nogal kort antwoord, even link gezocht voor je
anneliez
13 jaar geleden
Dat ligt eraan, als je echt veel eraf laat doen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zelfde vaag op de kwf site:

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=17919

Tegenwoordig worden er niet veel pruiken meer gemaakt van echt haar maar worden de pruiken van kunsthaar gemaakt. Dit in verband met het feit dat pruiken van kunsthaar makkelijker zijn te onderhouden dan pruiken van echt haar.
Voor meer informatie over pruiken van echt haar verwijzien wij u naar de site www.hair-trends.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt zelden voor dat iemands haar geschikt is om een pruik van te maken. Het moet aan allerlei strenge eisen voldoen. In feite moet je haar in perfecte conditie en lengte zijn, anders willen ze het niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe je toch automatisch? Je laat je haar toch achter bij de kapper? Als die het dan gebruikt om er pruikenvan te(laten) maken,merk je het toch niet? Eigenlijk wel raar,dat zo'n kapper er 2 keer geld voor beurt. Zou je het niet kunnen verkopen?