Waarom jeukt je anus als je hem niet goed af hebt geveegd? (serieuze vraag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (3)

Omdat het vocht uit de niet-afgeveegde ontlasting tussen je billen gaat broeien, nog afgezien van de vermenigvuldiging van de erin aanwezige bacterien, zoals de coli-bacterie...

Ik ben een groot voorstander van een bidet, en bij gebrek daaraan, de botol chebok. Maar mijn vader komt dan ook uit Indonesië, dus ik zou me, hóé goed afgeveegd met papier, zonder wassen tóch altijd vies voelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je poep wordt hardt en korstachtig.Dat geeft irritatie aan de huid.Wat dan weer jeukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meestal het gevolg van een reactie van de huid op kleine hoeveelheden faeces (ontlasting) die op de huid blijft plakken, en/of zweet of vocht rondom de anus. Jonge kinderen die zichzelf niet goed afvegen, volwassenen met zweterige banen en volwassenen met veel haar rondom hun anus kunnen hier vooral vatbaar voor zijn.