Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben gediplomeerd mdgo-verzorgende,ben ik nu bevoegd om in de kinderopvang te werken of MOET ik dan omscholen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de meeste gevallen vragen ze bij kinderdagverblijven, BSO etc de volgende opleiding:
afgeronde kindgerichte opleiding of MBO Pedagogisch Werk niveau 3 of 4, een afgeronde HBO opleiding Pabo, SPH, CMV, MWD of Pedagogiek.

Daar voldoe jij dus niet aan want jouw opleiding is niet gericht op kinderen, tenminste niet pedagogisch. Dus omscholen zal inderdaad wel aan de orde zijn. Vaak zijn er voor mensen die al een niveau 3 opleiding af hebben mogelijkheden om sneller om te scholen.

Bij de bso waar mijn dochter zit werken bijna alleen spw-ers. Vaak ook nog hoog geschoold (niveau 4 of hbo) dus volgens mij zijn ze momenteel makkelijk te vinden. In een krappe arbeidsmarkt doen ze vaak wat makkelijker over de opleidingseis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onderstaande link kan je kijken met welke opleiding je zou kunnen werken in een Kinder Dagverblijf.
Maar dat wil niet zeggen dat je ook aangenomen wordt , maar het kán wel met een opleiding verzorgende. Het zou goed kunnen dat men toch iemand zoekt met een meer gerichte opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding