Is de reactie die mensen krijgen op het roken van cannabis altijd hetzelfde?

Stel dat iemand zich een keer slecht voelt na het roken van cannabis, zegt dat dan dat je altijd zo'n gevoel hebt na het roken, of kan dat nog veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Nee zeker niet. Cannabis kan gevoelens versterken OF afvlakken. Hoe je reageert hangt helemaal van de omstandigheden af zoals hoe jij je voelt, alsook in wat voor omgeving je je bevindt.

Het effect zal anders zijn in een warme omgeving dan in een koude omgeving bijvoorbeeld. Vaak werkt het sneller/sterker in een warme omgeving. Kijk daar dus ook mee uit.

Ook maakt het uit of je actief bezig bent of lui op de bank hangt.

Ben je tussen vrolijke mensen of zit je tussen allemaal sjago's in.

Heb je het naar je zin, of eigenlijk helemaal niet.

En ook is het effect per soort cannabis anders. De ene wiet is de andere niet. Je hebt wiet dat je high maakt en je hebt wiet dat je stoned maakt.
13 jaar geleden
Nee.
Het hangt van een heleboel factoren af.
Lees de informatie in de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord: Nee. Het is afhankelijk van je gemoedstoestand en eventueel gebruik van een andere drug, alcohol bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de reactie die mensen krijgen is heel verschillend. Van persoon tot persoon, maar kan ook de ene keer anders zijn dan de andere. Het effect van een drug zoals cannabis hangt altijd af van drie factoren: het middel zelf (de sterkte, manier van inname etc), de persoon die het gebruikt (hoe fit ben je, was je ontspannen, hoeveel ervaring met cannabis heb je etc) en de omgeving (met wie was je etc.).

Omdat de factoren bijna nooit helemaal hetzelfde zijn, kan cannabis de ene keer goed vallen en de andere keer niet. De oorzaak van het verkeerd vallen van de cannabis kan in één van die drie factoren zitten of in een combinatie (de wiet was sterker, je rookte meer en je was moe bijvoorbeeld). Als iemand weet waar het aan lag (te veel genomen), kun je de volgende keer proberen hoe het valt als je minder neemt. Maar de ene persoon kan er ook "beter" tegen dan de andere. Dus sommige mensen merken dat cannabis na één vervelende ervaring nooit meer helemaal prettig valt. Dan kun je er beter mee stoppen. Kwestie van uitproberen.

Als mensen echt psychotische klachten krijgen of zich despressief voelen na cannabisgebruik, dan is het natuurlijk beter om het niet meer te proberen. Ik ga er hierbij vanuit dat het om "flippen" gaat.