Waarom verschijnt bij het typen van een vraag de melding "Please enter no more than 150 characters", terwijl ik dat aantal niet bereik?

Toegevoegd na 9 minuten:
Als er 145/150 staat, lijkt het me dat ik nog 5 karakters kan toevoegen!

Toegevoegd na 14 uur:
Ik bedoel eigenlijk dat ik zelfs niet kan uploaden terwijl er maar 145 characters zijn gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Ook spaties zijn characters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En drukken op 'Enter" om een nieuwe regel te beginnen ook. Opmaaktekens tellen ook mee.
Spaties tellen ook mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige symbolen zijn meer dan 1 character. Zo kost een €-teken er soms 2, bv bij een SMSje. Weer anderen kosten er 3 of 4.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je tijdig bedenken hoe je je vraag aansprekend en compact in 150 lettertekens kan neerzetten, en wat daarna in de toelichting moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het scriptje dat de telling voor je bijhoudt (dus 145/150 laat zien) anders telt dan het scriptje dat de limiet afdwingt (dus je vraag na een bepaald aantal tekens weigert). De één telt opmaaktekens, enters e.d. niet mee, de ander wel.

Het is dus puur een bug in het systeem.