Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wat dit metalen object met deksel is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Zoals het nu gefotografeerd is zou ik zeggen: de hoes van een verrekijker. Kun je een duidelijker foto laten zien, waarop het gehele voorwerp rechtop en volledig zichtbaar is?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb de foto veranderd
Inekez1
3 jaar geleden
@Amadea, dat was ook mijn eerste ingeving. Maar nu ik de deur erbij op de foto zie en kan inschatten hoe groot het is.... wel een reusachtige verrekijker dan!
Inekez1
3 jaar geleden
Misschien een oude gamel, een dubbelwandige pan om soep of stamppot ofzo warm te houden voor een grote groep mensen (soldaten, scouting etc).
Ik kan de deksel en binnenkant op de foto niet goed zien, maar formaat en handvatten doen mij denken aan de gamel die wij vroeger bij scouting gebruikten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties heb opgezocht het is inderdaag een gamel uit 1900 van de militaire:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk betreft het een militair etensblik, gebruikt om de warme hap in te vervoeren. Aan de twee haken zat een leren schouderband om 'm makkelijk te kunnen dragen.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding