Wat is de betekenis van mijn droom?

De laatste tijd droom ik vaak dat ik iets wil zeggen maar op eens geen stem meer heb. Ik doe dan mijn best door te schreeuwen, maar er komt geen geluid uit mijn keel. Dit speelt zich steeds af in een andere situatie. Heeft iemand een idee wat deze droom kan betekenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
10.7K

Het beste antwoord

Je kunt werken aan je assertiviteit... Je komt in situaties waarin je wat moet zeggen, maar dat doe je niet... Als je dat in werkelijkheid doet, dan hoef je er niet over te dromen... Het is een assertiviteitskwestie, kom op voor jezelf, spreek daar waar kan en dan stopt het dromen op dit punt...

Dit komt er bij mij door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij wel een plus hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou zomaar waar kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd+1 @mooiefleur: kom op voor wat jij wilt

Andere antwoorden (6)

Dat je geen stem meer hebt en niet kunt schreeuwen, komt doordat je dan net aan het wakker worden bent.

Als je slaapt, zijn je spieren verlamd. *Echt* verlamd, de koppeling van je hersenen naar je spieren is uitgeschakeld. Da's maar goed ook, anders zou je heel rare dingen gaan doen tijdens het dromen.

Als je wakker wordt, wordt die koppeling tussen je hersenen en je spieren weer aangezet.

Maar: dat duurt even.

Als jij precies op dat moment wakker wordt, kan het gebeuren dat jij al wakker bent, maar dat je spieren nog "afgekoppeld" zijn. Bij de ene persoon gaat het wakker worden sneller dan het weer "aankoppelen" van de spieren, bij de ander worden eerst de spieren weer "aangekoppeld" en wordt de persoon pas daarna wakker.

Jij wordt kennelijk eerst wakker.

Dan wil je wel schreeuwen, maar je spieren zijn nog "afgekoppeld". Je *kunt* dus niet schreeuwen.

Dat duurt een paar seconden, daarna is alles weer in orde.

Dit heeft dus niets te betekenen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan juist zijn, Cryofiel, maar vooral bij kleine kinderen, bij volwassenen komt het nauwelijks voor... Maar dat wat je aanhaalt bestaat wel degelijk... +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb dit ook op volwassen leeftijd bij tijd en wijle gehad. Of zou ik altijd kind zijn gebleven?   ;-)
Een droom waarin je geen stem hebt, duidt op een verlies aan identiteit en een gebrek aan persoonlijke macht. Je bent niet in staat je uit te spreken en voor jezelf op te komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dit analyseer of interpreteer op mijn manier..

heb ik het gevoel dat je vastzit in verschillende situaties (thuis - werk - vriendenkring..).. mensen willen niet naar je luisteren, of andersom je wil iets kwijt maar je kan het niet zeggen omdat iets je tegenhoudt,..

Zijn er momenteel dingen in je leven dat jou toch meer lijken te treffen op een onbewust niveau?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat betekend dat je beter voor jezelf op moet komen dat je dit nu waarschijnlijk niet goed kunt en dat je geblokkeerd raakt waneer je iemand iets wilt vertellen maar niet goed durft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er niemand naar jou luistert ,dus vraag in situaties :WIL JE NAAR MIJ LUISTEREN??? IK HEB OOK NOG IETS TE ZEGGEN !!!! gewoon doen !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet iets maar je praat er niet over