Hoe kan ik het best mijn linker hand trainen om te schrijven?

Ik heb mijn rechterarm gebroken, en ik ben rechts. Alleen ik moet voor mijn studie veel schrijven en ik wil daarom graag leren om links te schrijven, dit vind ik ook gewoon leuk. Heeft iemand hier tips voor?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Je moet echt heel veel oefenen. Mijn vriendin moest ook links leren schrijven toen ze haar rechter hand niet kon gebruiken. Na een paar weken zag ik geen enkel verschil meer.

Antwoorden (1)

Als je rechtshandig bent zal het razend moeilijk zijn om links te schrijven. Met een toetsenbord gaat het natuurlijk wat makkelijker.
Je kan het alleen leren als je veel oefent. Het best is om een kant en klare tekst met liefst wat grotere letters te nemen en die tekst proberen over te schrijven. Je kan dus beginnen in blokletters. In boekwinkels heb je voor kinderen letterkaarten om te leren schrijven. Dat gaat dan in schuinschrift met specifieke handschriftletters. Oefening baart kunst en de aanhouder wint. Succes.
Een erg originele wijze om te beginnen is de coördinatie van de linkerhand te trainen met eerst het tekenen van figuurtjes en daarna van letters. Je vindt goede oefeningen onder de link.
Toegevoegd op 12 april 2020 18:54: afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goed idee!